Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Gillar verkligen vad jag ser från Furch. Har sagt det ett tag, men på pappret har han potential att bli en av SHLs bästa. Bra kille med bra skalle och ett fantastiskt lugn. Fint rörelsemönster och smart i sitt spel. Inte flashig eller fladdrig, men kompakt och kvick i kombination med rörlig. Två riktigt svettiga sidledsförflyttningar i ett bräckligt läge för laget, och det syns att grabbarna litar på honom till 100%.

Gnällde ju på Backström efter HV-matchen. Tyckte han var riktigt bra igår men jag hoppas att man fortsätter matcha honom lite restriktivt. Hellre kvalitet än kvantitet. Rissanen var mycket bra han med. Skönt att se. Den killen oroade mig lite, och vi är inte ute ur skogen där än, men bra signaler så här långt.

Liiiiiite oroad av statistiken PennyBridge visar nedan. Sådan skotteffektivitet kommer vi ju inte kunna upprätthålla. PP kan såklart bli bättre och det är väl en sak som kan kompensera för en normaliserad skottprocent.

Skotteffektiviteten är självklart superdopad i och med att det bara har varit två matcher och den första var galen. Dessutom gjorde Bromé mål i öppen kasse i den matchen vilket adderar ca 2% ytterligare till den siffran. 13% är skotteffektiviteten om vi plockar bort det målet. Fortfarande högt, men som sagt, bara två matcher spelade, och med Furch i kassen kan vi klara oss med en lägre skottprocent också.

Mot Luleå var skottprocenten bara 6,25%, och vi vann ändå.

Och PP tyckte jag såg bra ut igår. Något stolpskott och några chanser där man bör ha satt någon. Det ska väl tilläggas att Luleå väl är typ bäst i serien i boxen? Eller iaf var det förra säsongen.