Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Lodin fick ett byte. Reggad på 22sek speltid.

Ja Backström hamnar fel rätt ofta tyvärr.. Han har ju ganska bra corsisiffror (och hade även det förra året) men jag börjar tro att det är ett medvetet val från tränarna att sätta in honom i vissa typer av situationer som gynnar honom i den aspekten. Är det en tekning i defensiv zon så kommer dom att välja någon av de andra backparen först och i anfallszon kanske dom snarare vill ha in Irving lite oftare redan vid tekning (och då indirekt Backström).

Det är väl lite upp till honom att kriga för platsen i år. Som jag ser det så får han nog kämpa en hel del för att hålla juniorerna bakom sig i år och det känns heller inte speciellt otänkbart att det är enkelt att uppgradera med någon spännande back från HA till nästa säsong för ungefär samma peng.

Jag är fortfarande långt ifrån såld på backparet med han och Irving.. dock desto mer såld på de andra backparen då. Irving hade det heller inte lätt igår när det går i 180 knyck..

Backström har inte heller nått upp över 15min speltid på de två senaste matcherna. Det är väl ganska uppenbart att dom inte anser honom ha en tillräcklig spetskvalitet i någon av spelformerna för att förtjäna mer istid tyvärr.

Fjärdekedjan var vår bästa kedja på planen igår. Den känns väldigt välkomponerad och Glenn borde nästan ha nätat för tredje matchen i rad. Synd!