Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Bouchers uttalande efter matchen igår hade han kanske kunnat vänta lite med… Klubben måste väl nästan gå ut och säga att man inte står bakom det om han inte ändrar sig?

Vad snackar vi? 7-matcher?

Det är ju iofs NA som hugger honom direkt efter match. Det är med andra ord inte särskilt konstigt att han fortfarande tror att tacklingen är bra. Han säger ju själv att han tacklar honom i bröstet och det är ju säkerligen det han tror i det läget.
Han hade ju dessutom inte sett tacklingen i efterhand heller.

Vad gäller avstängningar. Jag tror inte på mer än två-tre max, men med det sagt så kommer det säkert bli fler.
Ska sägas att Ölund hade kunnat hantera situationen på ett annat sätt genom att göra sig mottaglig för tacklingen.
Han bör ha varit varse om att en tackling skulle kunna komma och i det läget kryper man inte ihop och har ögonen ner i isen.

Ah NA alltså. Det beror väl lite på hur dom ställer frågan med andra ord… Och som du säger så tror han ju att han träffar bra, vilket han gör om man plockar bort översta decimetern av hans axel typ..

Jordan Boucher är ju en tacksam spelare att statuera exempel över… Nu passar media osv på att ligga på ordentligt och inte hitta någon som helst förmildrande omständighet. Han är ju faktiskt inte en återfallsförbrytare så det kan ju vara ren jävla otur? Men det skiter man i och bara mosar ut att han i princip är en idiot… Sanny och Hans kör stenhårt på det spåret.

Jag tror som sagt att SHL kommer att passa på nu när det inte är en Jocke Lindström eller en Joel Lundqvist som är tacklare. Sju matcher där två omvandlas till böter tror jag är minimum…

Så är det säkert. Hans Abrahamsson har ju ett Brynäshjärta så man blir ju inte förvånad över att han reagerar och blir grinolle. Sanny hyser jag all respekt för men han har ju som sagt en tendens att gå igång på sådant här, vilket såklart är förståeligt med tanke på hans egen erfarenhet.
Jag hade köpt om det var Blind Side, men Ölund bör ju ha förståelse för att en tackling kan komma i det läget han befinner sig. Istället för att ha det i beaktning så tycker jag att han gör sig liten. Men det här kommer få påföljder så är det ju.

Tacklingen är riktigt ful absolut. Men som du säger så är det ingen återfallsförbrytare vi har att göra med i Boucher.
Jag kan dock tycka att det känns ovärdigt av Sanny att hävda att Höglanders situation har mer med dålig timing att göra än något annat. Där snackar vi ju medveten handling om något. Det är ju verkligen beviset för hur man vill behandla Örebro Hockey medialt. Boucher är en brottsling och Höglander hade lite otur med timingen.

• Det här svaret redigerades för 5 år, 2 månader sedan av JN27.