Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Det ska väl tilläggas att det kanske är tre st som ligger före honom som i varje fall har kommit upp till +10 matcher. Och det är Lassinantti, Lindvall och Svedberg.
Hans stabilitet är väl det som gör att man drömmer om att ha honom kvar. Tryggheten med en bra målvakt är ovärderlig. Ska man ge sig ut och leta igen nästa säsong så kommer ju det återigen vara en ångest. Men han kommer ju inte tacka nej om NHL knackar på dörren liksom.
Jo exakt. Det känns tryggt med honom för första gången på länge. Och den tryggheten är ju enormt skön att känna, alla vet att han håller en stabil och bra klass match efter match.
Men ska man också vara lite sån så är det ju framförallt vår forwardssida som har vunnit åt oss hittills. Furch har ju inte ”rånat” till sig en match hittills eftersom det inte har behövts.
Jag reagerade lite på att dom bara skrev ett ettårskontrakt först. Jag fick för mig att det var för att man vill ”vänta in” Högberg? Det har på något sätt känts som att han inte är här för att stanna ändå.. men som sagt. Siffrorna kanske gör att vi kan få behålla honom. Det skulle kännas tryggt.