Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag är orolig för att det kommer störa laget. Det är ju spelare som ni vet att de inte kommer få plats nästa år.
Det är inte så många som går ut i vår faktiskt. De som har utgående och kan tänkas ersättas av honom:
Shane Harper
Viktor Lodin
Marcus Weinstock
Linus Öberg
Jordan Boucher
Ryan Stoa
Boucher är väl ändå den som är längst ifrån en förlängning om han inte får en väldig fart på produktionen snart. Harper är väl måhända inte heller en given förlängning även om han just nu är på väg att trumfa förra säsongens 28 poäng.
Lodin känns väl också som ett stort frågetecken än så länge. Han har ju varit sjuk mer än han spelat så det är bra svårt att verkligen utvärdera honom. Kanske signa och låna ut så han får en chans att verkligen komma igång?
Öberg, Weinstock och Stoa borde man väl förhandla med i samtliga fall. Stoa kanske man försöker ersätta med någon ännu bättre?
Bland backarna är det Pilö, Backström, Näkyvä och Barklund. Jag kan tycka man förlänger alla fyra som det ser ut just nu, men kanske då satsar på att låna ut Barklund för mer garanterad speltid.
Backström kan jag förstå är lite kontroversiellt, men hans underliggande siffror är bara så bra.