Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

… Jag blev fan arg.

Varför?
Samma tråkiga ramsor hela tiden, bongotrumman i varje ramsa, knappt någon egen ramsa, stjäl ramsa från motståndarna under match (Dif), sno Hammarbys RAMSA och klubben gör den till sin slogan.
Pinsamt.
Ingen djävla supporterstolthet över huvudtaget.
Pga detta har jag slutat stå i klacken.

Jag lägger ingen större vikt var ramsorna kommer ifrån. Det är många klackar som har lånat av varandra. Så länge man gör det till sin egen och gör det ordentligt, men det kräver givetvis också att man har lite egna ramsor också och kan skapa känsla utöver det.

Burrows – Örebro är underbart tycker jag är en skön ramsa, men det är inte ofta det blir något riktigt tryck i den. Samma med Que sera, sera som i mitt tycke är lite långsam, men om det blev lite tryck skulle det nog vara bättre, men tyvärr är det inte tillräckligt många som stämmer in i sången.

Jag är inte heller något fan av onödigt komplicerade ramsor, men variation är så klart bra. Jag tycker det är viktigare att man kan få med sittplats i ramsorna och skapa en bra atmosfär och lite tryck i arenan.

Det är synd för det känns som att klacken ändå försöker introducera nya ramsor, men de får inte riktigt med sig tillräckligt många för att lyckas bra med det. Vi får väl ge det lite mer tid dock så att fler lär sig ramsorna och försöker komma med i sången.

Överlag håller jag helt enkelt inte med om att det är SEX andra klubbar som har bättre, framförallt konsekvent bättre, stämning, men han har poänger i sin kritik.