Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag skulle vilja bolla lite rykten med er. Jag kollade lite på gårdagens matcher och framförallt huvudmatchen Oskarshamn – Djurgården. Då pratade man om Enroth-ryktet.
Hittills har ju inget hänt på den fronten, dvs ingen påskrift till Leksand är gjord. Kan det rentav vara så att det enbart blev ett rykte för att få igång deras egna målvakter? De nämner ju det alla har märkt, att Juvonen steppat upp rejält sen ryktet tog fart.
Jag vill tro att han fortfarande är på gång hit, även om jag hellre ser en förlängning med Furch. Vad tror ni?
En del av detta rykte är ju att Örebro hittat ett sätt att kunna förlänga med Furch. Han trivs jättebra här och vill stanna av rent sociala skäl. Sedan spelar pengarna en roll också, men jag hoppas att Örebro faktiskt satsar på honom.
Som han levererat tycker jag han är ett bättre val än Enroth. Han är två år yngre, om det nu spelar roll, och jag tycker att den karaktär han visat upp är bra mycket mer samspelt med Örebromodellen än Enroth som gett ett ganska sniket intryck.