Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Jag tycker Sannys blogginlägg i regel är tydliga och bra. Sedan kan jag tycka att bilderna inte är de bästa alla gånger och slutsatserna ibland inte är riktigt så säkra som han vill påskina.

Jag är lite less på attityden en del har på Twitter dock. Örebro har tagit många utvisningar, men det har andra lag också gjort. Givetvis blir man fundersam över hur Leksand har så få utvisningar, men att det skulle finnas en konspiration och att man agerar ut på det sätt en del gör blir lite löjligt.

Det går givetvis att spekulera och diskutera varför det ser ut som det gör, men att hoppa på andra utan några bevis eller konkreta saker att ta på blir bara … ja löjligt.

Örebro vill spela med en hög forecheck och högt tempo. Det leder till mycket misstag med hakningar, holding, tripping och liknande när man kommer in fel eller blir bortvänd av en snabbare eller smartare spelare.

Örebro har ett spel som bygger på spelförstörelse i högre grad än många andra lag, men har också ett budgetlag som kanske inte riktigt klarar av det alla gånger. Jag är inte så förvånad att man tar mycket utvisningar.

Sedan kan man som sagt alltid undra över varför lag som Leksand får så lite utvisningar under flera säsonger med olika tränare, men det är nog en egen analys i sig.

Att lag som Örebro inte blir utvisade för vissa företeelser går givetvis också att reagera på, men nog slipper även Örebro undan på saker som borde blivit utvisning.