Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

OM Ebert blir presenterad, vilket jag tror.
Näkyvä är klar sedan tidigare. Hur ställer vi då upp backsidan för att hitta balans i paren?
Såhär tänker jag:

Näkyvä – Rissanen
Dessa herrar delar man helst inte på. Sett till fjolåret så har vi här ett av SHLs bästa backpar. Kompletterar varandra föredömligt och verkar trivas enormt bra tillsammans.

Ebert – Salo
Offensiv top i SHL. Frågetecken kan kanske sättas på hur dom löser det defensiva spelet ihop. Tror dock det ska kunna fungera bra.

Jonte – backström
Uppsida finns hos Jonte och Backström är lite utav en favorit hos Christer. Bra balans i det här paret. Två killar som äter många minuter i Boxplay på ett bra sett.

Warg – Pilö
Dom här två får slåss om 7e plats från start tror jag. Warg kommer kunna matchas mot stora och tunga lag. Vi kommer ju ha skador, sjukdomar etc. så dom kommer båda få vara med en hel del. Kanske kan vi hitta en lånedeal med låt säga BIK där Pilö kan matchas en del.

Irving lämnar.

Tittar vi sen på forwardssidan så verkar dom ju rätt nöjda med centersidan vi har. 2 forwards ska in vad det verkar och vi kan utgå ifrån att Borna Rendulic är en av dom. Utifrån det hoppas jag vi ställer upp något sådant:

Rendulic – Leino – Ny
Svårt att säga så mycket om just nu då kedjan ej är komplett. Spännande att se vad Leino och Rendulic kan åstadkomma i SHL. Mycket hänger på tredje spelaren.

Kovacs – Bagenda – Larsson
Den här formationen tror jag mycket på som jag sagt tidigare. Skill och power kombinerat.

Rask – Rensfeldt – Salminen
Här kommer poängen komma. Salminen kan kanske lyfta Rask och Rensfeldts produktion. Känns som en spännande balanserad formation.

Glenn – Mastomäki – Öberg
Glenn och Mastomäki delar vi inte på. Eller? Öberg tar sista platsen från start.

Eklind – Lindholm
Båda kommer få speltid. Ska bli spännande att se vad lindholm kan uträtta år två i SHL. Eklind vet jag för lite om för att peta någon annan ovan.

Sätter ett OBS! på om Salminen kommer till spel. Är ute på marknaden iaf. Kan stoas vara eller ej hänga på det?