Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Om Bromé sticker till NHL så kanske en spelare som Tor Immo i BIK Karlskoga kan vara en potentiell ersättare. I mitt tycke en spelare som är för bra för Hockeyallsvenskan och som levererar många mål och har även en näsa för att spela fram andra. Kanske går att lösa relativt billigt också. En annan tanke är väl att flytta upp typ Kovacs till förstakedjan. Då skulle Immo kunna spela i andra osv.

Då ska vi nog ligga riktigt pyrt till ekonomiskt för att ta den lösningen? Poängmässigt så säger inte en HA-leverans särskilt mycket tycker jag.. det finns ju mängder med exempel på spelare som levererat på HA-nivå men inte fått det alls att stämma i SHL. Max Lindholm är ju senaste exemplet. Det måste finnas något extra utöver en poängproduktion som man kan luta sig tillbaka på då speltid i både 5mot5 och PP kommer vara sparsam (troligtvis). Bagenda tycker jag är ett skapligt exempel på det (även om jag trott att lite mer poäng ska komma), man får ändå ut något annat av honom som powerforward om han inte gör poäng tex. Men Immo kanske har den delen av spelet också?