Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Nu har även VF fått corona i truppen.
Jag tycker att det är dags att avsluta säsongen nu för att rädda klubbarna.
Vansinne att spela under dessa förutsättningar.Jag ser inte på vilket sätt man skulle rädda klubbarna genom att avsluta säsongen. Dels går klubbarna miste om sponsorpengar men också TV-pengar. För en atlet och för de som jobbar omkring lagen är detta virus med största sannolikhet helt ofarlig och det skulle framstå som oerhört drastiskt att ställa in säsongen redan nu, särskilt med anledning av att ett vaccin är på gång.
Det är bättre att man fokuserar på att vara jäkligt noggrann med hur man hanterar riskerna inom lagen. Lyssnade på senaste avsnittet av Sanny & Svensson och de hade ju vittnat eller på annat sätt hört om spelare som käkar på restaurang och i vissa fall går ut på krogen efter matcher. Detta bör ju vara nolltolerans i dessa tider kan jag tycka, i alla fall om du är elitspelare.
FBK räknar med en förlust på minst 34 miljoner, HV med minst 20 miljoner. Vet att i Skellefteå är de väldigt oroliga med tanke på de enorma förlusterna de gjort de senaste 3 åren.
Lagen sitter på lönekostnader som är på tok för höga. Lägg till kostnader för arenahyra, personal, ambulans mm.
Pengarna som kommer in i nya avtalet är bara ett plåster på ett avhugget ben.
Lägg till att snart är slut på speldatum för uppskjutna matcher.