Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
En chansning med hög lön med andra ord.. Tycker att han har varit bra hittills.
När man har lugnat ned sig här efter några dagar så köper jag fem matchers avstängning. Han måste verkligen inte gå in så hårt, oavsett hur du tittar på den så är den för brutal. Sedan tror jag Larsson tänker exakt samma sak själv, det såg så ut direkt efter. Det händer att man tar dåliga beslut, och detta var ett sådant. Säger ingenting om honom som person eller spelare tycker jag.
Sedan undrar jag hur det är med mediakuben egentligen? Om det finns regler för att man måste visa repriser så antar jag att man måste bestraffas om man inte gör det eller? Annars är det ju inget regelverk.. rätt säker på att diskussionen kommer dö innan man får reda på vad som faktiskt gäller. Så är det alltid vilket är rätt hjärndött..
Möjligen att Larsson skulle åka dit för charging för att tacklingen var onödigt hård. Men det var absolut ingen ful tackling. Problemet i den här serien är att det helt och hållet försvunnit utrymme för olyckshändelser.
Tittar man sen på domen från DN så döms Larsson för checking to the head, vilket det absolut inte är. Sundh slår huvudet i Larssons hjälm och med tanke på hur hård tacklingen är så tar sannolikt smällen så pass olyckligt att Sundh knockas om inte själva avtuppningen sker när han slår i isen. Skulle vara intressant att se hur tongångarna hade varit om avtuppningen inte hade skett.
Vi har ett gigantiskt problem dessutom vad gäller bedömningen från domare och DN. Där särskiljer sig det hela uppenbarligen enormt. Nja jag köper inte detta, men däremot finner jag mig i det.
Nja det är inte den fulaste tacklingen någonsin. Men som många är inne på så kommer han ändå in liiite som tredjegubbe och liiiite från sidan. Det är helt enkelt så att Larsson har lite för lite felmarginal när han kliver in tycker jag. Ska man sätta en sån propp så måste allt vara perfekt vilket det inte var i det här fallet. Hade Larsson satt tacklingen 10cm längre ned hade inte diskussionen om huvudtackling varit i närheten av möjlig tex. Nu adderar allt ihop till att den blir väldigt brutal och då får man väl köpa det. Sedan är det självklart så att den inte hade sett lika vidrig ut om inte Sundh hade tuppat av.. och det ska väl egentligen inte vara med i bedömningen.
Däremot så är disciplinnämnden som vanligt värdelösa på att förklara vilket börjar bli ett problem… Den initiala kontakten sker VERKLIGEN inte i huvudet. Men tacklingen är så brutal att det tar där ”till slut” ändå. Dom måste verkligen höja sig i sina förklaringar!
Sen hatar jag hur dreven går självklart och Tornberg var ett pucko som han betedde sig i Cmore-sändningen. Han är säkert fortfarande bitter över att han fick sparken (som man har märkt tidigare).