Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Vi kommer att få dras med Enroth tills kontraktet i princip är slut.. Han har tjänat sina pengar i NHL/KHL och kommer inte att vilja flytta utomlands igen, så vi kan inte räkna med att ett lag utomlands köper ut honom. Och inget lag i SHL kommer att vilja ta hans kontrakt heller. Synd att dom kände sig tvungna att lägga en så pass stor summa på målvaktssidan just i år när vi har sett grymt starka ut i övrigt. Det bästa vi kan hoppas på är att han studsar tillbaka! Men har lär inte direkt lägga på sig 15cm i längd..
Det är lite intressant att kika på topp 10 på målvaktsligan. Det är inte direkt så att man känner att något av dom lagen har lagt speciellt mycket pengar på målvaktssidan. Skillnaden mellan det absoluta toppskiktet och helt okej målvakter som är aktuella för SHL kanske har krympt?
Arntzén lär krypa ikapp Enroth i antal matcher med speltid. 14-8 i Enroths favör hittills. Men för framtiden så måste dom ju lira Enroth en hel del också för att han ska komma igång. För kommer han inte upp i normal standard så sitter man på ett riktigt uselt kontrakt där framöver..
Enroth har ju inte varit totalt värdelös vilket ditt inlägg, litegrann framhåller, om man läser mellan raderna. Är det inte så så ber jag om ursäkt för missförstånd. Men slående många matcher så har spelare kommit in i slottet och har mer eller mindre kunnat prickskjuta, vilket såklart inte blir svårt när det är Enroth som står där, eftersom han inte är särskilt lång. Där har ju Arntzen storleken med sig och kan säkert rädda några puckar bara genom sin storlek.
Så jag tycker en stor del ligger hos backarna också.
Om man tittar på de matcher som Enroth vunnit så har han allt som oftast haft riktigt fina siffror, därav blir det ju lite oklart vart man har honom. Men jag tror att Enroth är ganska beroende av att laget spelar bra och håller motståndare på utsidan. Något man kanske inte är lika beroende av när man spelat med Arntzen och dessförinnan Furch.