Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Nja jag påstår inte att han har varit totalt värdelös. Men jag har kanske varit lite onödigt irriterad på hela situationen med Enroth egentligen och det lyser genom antar jag.. Och ger honom antagligen onödigt mycket skit för det.

Anledningen till min frustration ligger inte bara på Enroth, utan på hela situationen.

Skulle inte förvåna mig om han är dyraste målvakten i ligan.
Kontrakt till 22/23.
12:a i GAA-ligan.
16:e(!) plats i SVS%-ligan.
9:e plats i vinstligan. För jämförelse har Arntzén också sju vinster precis som Enroth med sex matcher mindre spelat.
Och ser generellt sett rätt lättläst ut? Sätt den högt bara så går den in över axlarna på honom?

Allt detta sammantaget gör mig liiiite orolig för framtiden. Om Enroth är uttalad förstekeeper till 22/23 men inte presterar som en, hur ska Örebro göra framöver då? Det kan ju sluta med att ÖHK sitter på både dyraste målvakten i Enroth och den dyraste back-up:en eftersom man måste köpa in en ”ny” förstakeeper? Arntzén kanske kan få dubbla lönen någon annanstans? Helt plötsligt så har vi lagt säkert dubbelt så mycket pengar som andra lag redan på målvakterna i en tid där fler och fler lag verkar gå mot att spara in på målvaktssidan och lägga pengarna på andra lagdelar.

• Det här svaret redigerades för 4 år, 1 månad sedan av pb_90.