Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Jag är med dig och det ska väl tilläggas att jag är långt ifrån nöjd med det Enroth visat upp. Men jag tror det hela har att göra med att han inte kommit till sin rätt riktigt. Så jäkla mycket har ju inte hockeyn förändrats att storleken helt plötsligt blev till en nackdel. Jag tror bara inte han har kommit till sin rätt i sitt spel och förhoppningsvis kommer det komma framöver. Dessutom är det, som jag var inne på tidigare, sjukt många gånger som spelare kommit in och stått mer eller mindra framför och kunnat prickskjuta in puckar.

Men jag köper ditt resonemang även om jag tycker det blir väldigt ensidigt och pekar egentligen bara på siffror. Man glömmer bort hur majoriteten av målen gått till. Exempelvis kan man ju lägga till att Örebro är ett av de lag som släpper till minst antal skott emot sig överlag. Därav blir ju procenten också betydligt lägre eftersom de skott som väl kommer till, eventuellt kommer till i farligare lägen.

Helt klart är det dock att Arntzen varit bättre, det tänker jag inte blunda för. Och Örebros chans, om Arntzens spel håller i sig, är ju att slanta upp och ge honom mer matcher. Det dubbla i lön, det tror jag däremot inte. Han är fortfarande ung och relativt oerfaren.

• Det här svaret redigerades för 3 år, 9 månader sedan av JN27.