Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

carl
Deltagare

Samtidigt nämndes i en intervju med NA att det här var första året länge som enroth faktiskt fick en sommarträning med laget, oftast så har det spelats slutspel eller landslag under våren.

Nej, jag köper faktiskt inte att han skulle vara otränad, möjligtvis någon skada eller så saknar han motivationen? Hur som helst tycks det se ut som att tajmingen saknas i allt han gör. Ofta upplevs han felplacerad, det är sällan man ser det där flytet i spelet där allting verkligen stämmer. Det är en mycket skicklig målvakt och han studsar väl tillbaka, men det känns väsensskilt från förra säsongen med tryggheten själv i målet som bara var där.

Jag tror vi alla hade höga förhoppningar och fortfarande har det. Är säkerligen där som problemet finns, alla minns Enroth när han räddade kvar klubben och så har man Furch i minnet. Om arntzen går in och tar första spaden under en period är det ju så, bara att hoppas att han fortsätter att ingjuta ett lugn i hela laget och att Enroth kan acceptera det. Jag har ingen aning om hur han skulle acceptera det.

Jag tvivlar på att man kommer lägga om det så framgångsrika försvarsspelet för att passa Enroths spelstil, möjligtvis att man gör justeringar i boxplay. Frågan är ju bara vad man kan göra.