Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Alltså, jag måste passa på att hylla våra junioransvariga de senaste åren.
Har roat mig nu på fikarasten att kika på lite gamla spelare i våra juniorled och det är ju rätt sjukt hur det har kommit till att bli? ÖHK har verkligen börjat utveckla spelare på löpande band!
Glenn Gustafsson – stabil ordinarie spelare.
Lucas Pilö – Väldig fin utveckling, han gör verkligen inte bort sig på SHL-nivå.
Linus Öberg – Gryyyyym utveckling i år.. magiskt att se. Stabil SHL-forward i många år framöver.
Och det är ju bara de som är i SHL.
Viktor Lodin – Trots lite knarkskandaler och hej och hå så 14p på 20-matcher i Timrå. Det är fan riktigt bra.
Jacob Bjerselius – Lirar ändå på HA-nivå.
Daniel Marmenlind – Dominerar i HA.
Arvid Aronsson – Fyra raka säsonger i HA.
Isak Mantler – Värvades till Björklöven inför säsongen.
Jonatan Frykholm – Har grymma siffror i HockeyEttan. Skulle inte förvåna mig om han lirar på HA-nivå inom kort.
Sen finns det ju några lirare som inte har varit speciellt länge i ÖHK men som gått bra.
Det känns kul att det faktiskt rör på sig ordentligt i juniorleden och att det år efter år slussas upp någon ny som tar en ordinarie plats. Känslan är väl att Ekström borde kunna bli rätt bra också väl? Lite synd att han är sistaårsjunior.. Kanske kan signa och eventuellt lånas ut till HA nästa säsong? Känns som att han har lite mer passningsskills och bättre blick för spelet än många av våra tidigare nämnda juniorer. Barklund är ju bara 18, så han kanske vi får se mer av nästa säsong.