Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Glenn har ju haft en stadig utveckling, men hans topp är nog inte så mycket högre än där han är idag. Han är ju en grym lagspelare och gör sig hur bra som helst i en fjärdekedja som i Örebros fall ibland är en förstalina med sitt grymma presspel. De kan verkligen bita sig fast i offensiv zon och köra sönder motståndarna.
Linus Öberg har än så länge en supersäsong i år målmässigt och har verkligen lagt på sig de muskler som behövs för att kunna stångas och tacklas. Han har högst troligen ett mycket högre tak poängmässigt än Glenn, men det är svårt att säga hur mycket högre. Underlaget är rätt klent om man säger så.
Just nu är det ingen som lägger feta kontrakt på bordet för spelare som ska ligga i lägre linorna. Jag kan inte tänka mig att Öberg är tänkt till första eller andralinan i Skellefteå utan snarare till en av deras lägre linor där de brukar bygga på unga spelare som sedan förhoppningsvis ska ta en plats längre upp.
Jag känner mig ganska lugn. Örebro vill ha kvar båda och de kommer säkerligen anstränga sig för att det också blir så.