Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Mmm, igår var nog dagen då jag insåg att det inte kommer bli en säsong att komma ihåg.

Det kändes för mig på förhand som en vändpunkt – en övertygande vinst hade på nåt sätt lagt ribban och gjort att vi hängt på topplagen. Nu blev det inte riktigt så. De flesta andra tycker jag har gjort förstärkningar som funkar bra och har dessutom växt under säsongen och spelat bättre. Rögle verkar ju inte heller vara nämnvärt sämre efter tappet av Höglander, t ex.

Vi klarar tyvärr inte av att kliva upp när det gäller, känns det som.

Tycker att det blir lite väl dramatiskt att se det på det sättet. Detta var en match i mängden i min mening. Tycker att flera lag visat tendenser på dippar. Se exempelivis Frölunda och Rögle. Det är egentligen inget lag som cementerat toppen. Dock tror jag inte att vi kommer ha chans på Topp 3. Däremot är jag övertygad om att vi klarar Topp 6. Vi har fortfarande Ho-Sang och Ebert på ingång. Förhoppningsvis kommer det göra skillnad för spelet i PP om inte annat. Spelet fem mot fem har varit stadigt hela säsongen med eventuell dipp igår.

Det kommer som sagt att bli lite skev fördelning nu de nästkommande fem matcherna eftersom så många är bortamatcher. Men lyckas vi ta i varje fall sex poäng på dessa fem matcher och sedan har nio hemmamatcher kvar på de sista 14-matcherna så känns det görbart. Vi har fem poäng till godo och en extra match kvar gentemot SAIK. Vi har ALLT i egna händer i varje fall.

Jag tycker dock att plumparna mot DIF och BIF här nu inte känns bra i magen.. Det behövs några bra matcher för att man ska känna sig säker. Topp sex skulle vara oerhört trevligt!