Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Intervju med Robert Leino idag på NA.se.

12+9=21p på 32-matcher. Stabil tvåvägscenter med 57,12% i tekningsstatistik, 6:e bäst i SHL.

Fingertoppskänslan när NJ och Bengtzén skrev tre år på honom?! Man hajade ju till lite på kontraktslängden vill jag minnas eftersom det har hänt tidigare att finska spelare floppat i SHL. Om ingen drar för KHL/NLA så har vi Kovacs (som det ryktas liiite om), Larsson och Leino-kedjan i ytterligare två år.. det känns ju rätt galet?

Jag tycker verkligen att ledarstaben har gjort ett hästjobb… Egentligen har dom väl lyckats med typ alla värvningar till säsongen? Jag menar, Rendulic har 11+12 på 31-matcher och 168k/lön. Leino tidigare nämnd som en stabil center med hygglig produktion. Larsson 7+12 på 33-matcher och mycket bra jobb i övrigt som powerforward. Eklind borde kunna bli en stabil SHL-spelare på sikt, bara 22-år.

Och sen för att inte tala om utvecklingen som flera spelare har fått under tränarkonstellationen? Det är väl bara Bagenda som inte har riktigt kommit loss hittills? Men det har verkligen börjat röra på sig för honom tillsammans med Abols och Rendulic.. Trist för honom när Ho-Sang ska in bara.