Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Shls bästa centersida? Kanske. Att vi plockar in Lajunen som 3e center säger rätt mycket om budgeten som NJ fått för nästa år. Tror fan dom menar allvar med den här satsningen:)
Ge oss 2 spetsforwards nu. 1 ersättare till Brome samt en som Ersätter Rask. Kanske även en forward för 4e line likt när vi tog Eklin. Utöver det 1 back tvåvägsback som är riktigt stark. Då går vi för Guld på riktigt:) tänk Er typ:

Rendulic- Abols- Kovacs
Ny – Leino – Ny
Larsson – Lajunen- Öberg
Eklind – Mastomäki- Ny
Ekström -Barklund- Oscarsson

Näkyvä- Rissanen
Ebert- Backström
Ny- Warg
Hardegård- Forsmark

Så vad finns det för namn att gå för nu då? Säker några likt Lajunen som man inte riktigt tänkt på;) men får man drömma lite.
Jag tar gärna Fredrik Forsberg som 1 av dom. 17 mål i laget som kom sist sin första SHL säsong. Har ju ett rappt direktskott och fina handleder. Gillar även farten. Bra ålder.

Kunde vi sno Per Åslund från FBK (känns föga troligt) så hade han varit ett perfekt komplement där. Har han tillräckligt med handleder?

Som den där Oliver Eklind typen som får börja i 4e line men som troligtvis har skill för att slåss högre upp är Tor Immo. Jag tror han kan passa hos oss. Rätt bra fart trots en rejäl storlek. Näsa för kassen. Spelar säkert för 45k och är ju ändå ”lokal” från Köping.

Backen ser jag gärna Sebastian Aho. Men här är säkert också bara en dröm.

Men fick vi dom fyra skulle jag vara rätt nöjd från start. Tror vi kanske kan plocka in 1-2 under säsongen då om det blir skador etc.