Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Tror han kan bidra med en hel del. Han har utvecklats en hel del sen sist han var här. Det är den typen av spelare vi måste ha in för att ha råd med dom större kontrakten också.
NJ och Bentzen har ju varit tydliga med att vi ska bli bättre än ifjol. Ska bli spännande att se vill dom sista namnen är som ska in.Ny- Leino- Ny
Rendulic- Abols- Kovacs
Larsson- Lajunen- Öberg
Mustonen- Mastomäki- Eklind
Ekström- Barklund- NY??Som jag sagt tidigare. Kan vi landa in där så är jag riktigt nöjd. Om dom sista är starka namn såklart. Jag ser gärna en sista billigare forward utöver 2 spets.ge Barklund och Ekström chansen att ta steg i lugn och ro. Låna ut en av dom eller båda till ex. BIK om dom inte tar en tröja tidigt på säsongen.
Om man utgår ifrån att det SB och NJ sagt officiellt (eller i intervjuer iaf) så har jag uppfattat det enligt följande:
Hur många spelare ska in i truppen? Svar: 5-6 st
Kan det finnas egna juniorer bland dem? Dessa spelare kan komma var som helst ifrån, inklusive de egna leden ja.
Det skulle innebära att vi har fått in 4 av de tilltänkta 5-6 (Lajunen, Hadegård, Forsmark, Mustonen).
Om man skulle utgå ifrån detta och ha en viss pessimistisk hållning skulle alltså det kunna se ut så här.
Rendulic – Abols – Kovacs
Larsson – Leino – Ny
Mustonen- Lajunen- Öberg
Ekström- Mastomäki- Eklind
Barklund
Näkyvä-Rissanen
Ebert-Backström
Ny-Warg
Forsmark-Hadegård
Kanske är kommentarerna från SB och NJ att ta med en nypa salt för att de inte vill bjuda på något i förhandlingarna med spelare tex. Jag ser gärna fyra spelare till in. En spetsback, två spetsforwards och en hårt arbetande utvecklingsbar forward men frågan är vart vi landar.