Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Det går fort i hockey brukar man säga. Aldrig ska man få vara nöjd;)
Jag var orolig att vi inte skulle få in mer än 1 forward till. Där verkar det ju vara lugnt om man ska tolka NJs intervju i NA. Det är också vad jag hör från mina kontakter.
Dock så låter det ju där som att det inte är givet att en back till ska in. Det oroar mig istället då även om jag hör annat.
Att starta med 7 backar Forsmark inräknad när vi alltid rullar på 7 vore för tunn backsida. Även om jag älskar att Forsmark får chansen. Vi kommer ju ha skador, avstängningar etc. och behöver utöver det en konkurs situation.Vad får ni andra för känsla?
Tänker att det vore dumt att gå in i säsong med 7 backar precis som du är inne på då Nicklas ofta rullar på 7 backar under match. Så en back till in tror jag är nödvändigt.
Tolkar väl NJ i NA som att han vill tona ner förväntningarna på de spelare som är på väg in, kanske inte är det stora stjärnnamnen utan snarare spelare som tillför spets till vårt spelsystem.
Om vi utgår från din idé på uppställning att två ska in och spela med Leino.
Då vore drömmen att få in en ny Bromé-typ, som är jobbig att möta och producerar poäng på en hög nivå. Finns det någon?
Sedan skulle jag gärna se en Rask-typ, som jobbar hårt, har bra fart på rören men som är en vassare målskytt än Rask var.