Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

PennyBridge78
Deltagare

Fin text om ett härligt supporterskap! Gillar ditt sätt att skriva och klä ord.
Jag för min del började gå på hockey med en av mina vänner (som alltid hade många sittplatsbiljetter och när någon då inte kunde gå fick jag ibland frågan om att följa med). Har alltid gillat hockey att titta på, såklart live men även på tv. Sedan dess har vi hunnit gå upp is SHL och jag har nu egen plats brevid min vän och numera granne!
Jag har gått från att vara farsinerad över att han (grannen) kunde alla spelares namn till att själv vara där och ha ett antal olika betalkonton för att kunna följa varje ny händelse kring vårt lag (samt så klart få bättre koll på de andra lagen).
Jag har nu även smittat min 11åriga son med samma passion och ja dottern på 8 har väldigt bra koll på hockey och våra spelare (även om hon inte har samma iver över matcher som vi andra).
Det är en sådan galet skön känsla när man får gå på match, sjunga och heja på sitt lag (även om jag numera måste försöka lägga band på mig då jag ibland kan vråla lite väl mycket på dommarna om vad jag just då anser vara nån felaktig utvisning eller att det inte är lika inför lagen. Längtar efter att se våra hjältar stå uppradade inför matchen och skrinna ut till ”Tron i våra hjärtan!”
TAck igen Andreas för allt fantastiskt jobb du göra! SÅå glad för att kunna läsa dina tankar kring och efter matcher! Hoppas du orkar fortsätta… länge!