Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Ja, var höll Lajunen och Salomäki hus? Var de ens på isen? Från den kedjan syntes åtminstone Mustonen som försökte gå på energi, även om det inte räckte långt idag. Lika nöjd som jag är över juniorernas och de yngre spelarnas insatser, lika besviken är jag på de tunga värvningarna. Håller inte.

Älskar att se hur bra Ãbols trivs med Eklind och Ekström. Kolla hans reaktion på PP-målet – där har vi en ledare som tar ansvar.

Ja Lajunen och Salomäkis inledning har varit väldigt svag.. Inte för att dom ska producera jättemycket poäng, men i dagsläget så ligger dom och taktar på ett poängsnitt som ger:

Salomäki: 13p på 52-matcher.
Lajunen: 7p på 52-matcher.

Oavsett om man inte har tänkt att dom ska producera så mycket så är detta extremt svaga siffror. Och känslan i spelet är väl inte att det ska komma någon ketchupeffekt heller? Dom ser inte alls ut att hänga med och klarar inte av att sätta tryck alls.

Zamorsky och Hardegård är jag nöjd med på backsidan i varje fall.. Men framåt att inte ersätta varken Bromé eller Rendulic.. Om ni Puustinen är långtidsskadad också (såg inte vass ut innan skadan heller ska tilläggas) så måste det verkligen in spets.

Så jäkla synd att dom inte kunde träffa mer rätt där när Ekström och Eklind ser ut att ha tagit jättekliv.