Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Fler än jag som faktiskt har en klump i magen för hur jäkla uselt det har sett ut på slutet? Det MÅSTE vara ett systemfel.. jag kan inte tro att så många spelare har blivit så pass mycket sämre i år än förra året.

Leino, Larsson, Kovacs, Öberg.. det händer inte mycket när dom är på isen.. Kovacs får ta mycket skott utifrån, Larsson är allmänt seg och kommer inte in på kassen, Leino och Öberg har knappt haft ett varsitt rätt hittills i år.

Uppspelen från backar är sjukt dåliga och fastnar ofta tidigt om det inte till och med så är att passningarna är kassa. Vi spelar fast oss gång på gång i egen zon och hittar inte direkt några vettiga utgångar med fart.

Någonting synkar inte, och det måste verkligen justeras. Annars är vi snarare med och slåss om att inte hamna i kval än att ta oss till topp sex (som jag för övrigt tror är helt omöjligt nu).

Sen är Salomäki rätt usel väl? Känns inte som att han skapar någon yta över huvud taget med sin fysik osv.. Puustinen spelar inte ens.. Lajunen har fått in lite poäng nu på slutet vilket är bra.

Och hörrni… Elias Ekström ligger trea (!) i interna poängligan. Han är sjukt jäkla duktig och det är grymt häftigt att se hans utveckling och skicklighet med puck, men vad fasen håller övriga laget på med?