Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Värvningarna inför säsongen var verkligen inte bra i år.. Salomäki & Puustinen (visserligen skadeproblem hela säsongen) var verkligen två grova missar. Lajunen tycker jag framför allt i slutspelet visar hur bra han kan vara. Måste vara sinnessjukt jobbig att möta.

Sedan är man väl inte skitnöjd med hur Leino och Larsson presterar i grundserien.. Leino gör väl lite poäng i slutspelet men annars tunt.

Det måste verkligen komma in spets. Vi har ett lag som är tungt och måste kötta sig fram till lägen istället för att spela sig till dom. Extra tydligt att skillsen saknas är väl i PP som är bedrövligt.. Vi har många bra avslutare men inga riktiga framspelare. Det ska alltid hålla på och letas ”målgörare” inför säsongen istället för grymma framspelare. Kovacs, Abols och Öberg känns väl tex alla mer som målgörare än framspelare? Öberg är väl renodlad målskytt tex, ganska ofta han håller i pucken alldeles för länge i fel lägen osv.

Ett tag där så kändes ju förlängningen med Ekström och Eklind som magisk också. Men sedan de fick nytt kontrakt så gick dom ner sig ganska mycket? Dom är väl två spelare som man kan gissa/hoppas tar större kliv till nästa säsong också. Eklind känns dessutom som en skaplig slutspelslirare.

Backsidan till nästa år känns fortfarande stabil. Näkyvä, Rissanen och Backström är väl en skaplig grund att stå på. Hardegård har jag inte riktigt blivit klok på.. han gör väldigt mycket konstiga saker mest hela tiden. Men han bör väl kunna ta kliv även han till nästa säsong och är väl heller inte superdyr gissar jag. Pettersson kommer ju att kunna lira J20 även nästa säsong och är perfekt som breddback. Forsmark skulle väl dock må bra av att få en säsong med mycket speltid i HA egentligen? Zamorsky tycker jag har varit bra genom hela säsongen egentligen, gissningsvis så lär han väl ryka ändå om de ska försvenska laget.