Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Okej. Såhär långt tycker jag vår Silly är spännande. Såhär ser jag på det.
Kovacs – Brome.
Här är det ett lyft. Kovacs har hög högstanivå men Brome är jämnare och viktigare för laget.
Mustonen – Wikman
Är positiv här också. Mustonen för mycket skadad och har tappat sin offensiva sida under sina år i Frölunda. Wikman var otroligt populär i VIK för att han varje dag ”kom till jobbet”. Tror det kan trilla in en del poäng.
Salomäki – Palmu
Var spänd på salomäkoi men föll inte väl ut. Tror och hoppas på att palmu har en högre offensiv nivå. Bör kunna landa på 30+ poäng år 1.
Zamorsky- Berglund
Känner mig lite mer osäker här. Älskade den Zamorsky har blivit och hade gärna sett honom kvar. Men Berglund har mycket hockey i sig och kanske kan vi få ut det ur honom.
Warg – (Nilsson)
Här har vi ersatt med med en spelare som behöver ersättas. Känns konstigt och sätter en lite bister eftersmak på vår Silly hittills. Onödigt
Men totalt är jag ändå optimistisk och positiv till det vi tagit in.
Sen har vi enligt mig 3 spelare till som ska in. Ebert, Puustonen och Warg/Nilsson behöver ersättas.
Om jag fick välja och hade 100 koll på budget etc. hade jag valt:
Ebert – Heed:
Här får vi in rutin och en spelare som kan SHL från start. Och som är svensk. Bör kunna vara jämnare i prestationer och leverera poäng i paritet.
Warg/Nilsson – Gabriel Carlsson: här vill jag att man tar en risk och lastar. Lägg runt 190.000:-/ mån och ge 6 år likt Brome. Hade varit en dröm nu när han inte fick förlängt i Carolina. Får troligtvis kontrakt med en annan klubb där borta men annars måste han erbjudas.
Puustinen – Jesper Fröden:
Hade varit den optimala ersättaren till Rendulic. Känner Brome väl och rätt ålder. Stockholmsbördig och bör därav gilla tanken på Örebro och närheten hem.
Manninen är inte avskriven. Har fortfarande en muntlig överenskommelse med Örebro. Hör att han också fortfarande är sugen på Örebro. Får vi honom är ju han istället för Fröden givetvis.
Men kan vi ställa upp såhär tror jag vi har chans på top 4 i år.
Brome – Abols – Manninen
Palmu – Leino – Öberg
Larsson – Lajunen – Ekström
Eklind – Mastomäki- Wikman
Leo ska givetvis spela. Men utan för mycket press. Därav har jag honom utanför från start. Kan ta plats nästan varsomhelst.
G. Carlsson – Heed
Berglund- backström
Näkyvä- Rissanen
Hardegård
Låt en av Forsmark och Pettersson vara med. Låna ut den andra av dom.