Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Okej såhär. Jag har följt den pajkastning som just nu sker i media och i synnerhet på diverse forum och sociala medier mot klubben. Viktigt här att skilja på dessa 2 affärer. Vi börjar med fallet NE.

Att Örebro väljer att gå vidare från Niklas är i grunden inget konstigt. Att man efter flera år med samma ledare vill testa någonting annat och få till en förändring. Det som gör att det blir en så stor grej är att man kommunicerar ut detta mitt under säsong. Jag försvarar inte Bentzen. Men pajkastningen emot honom i detta fallet är fel. Han har inte tagit detta beslut själv. Han får dock i sin roll som GM ta skiten. Jag VET och har fått bekräftat inifrån laget om att styrelsen lämnat en enkät till truppen där varje spelare fått ge sin åsikt om man vill behålla NE eller ej. Här har det kommit fram att stora delar av truppen vill ha in en ny röst. Bentzen i detta fall blir språkrör. Och får ta ”skiten”. Han kan inte heller säga som det är. För att skydda gruppen.

Vad gäller Abols så känns det tu delat för mig. Vår förstacenter. Vår kapten. Man gillar personen så otroligt mycket. En förstacenter som dock varje säsong hamnar i långa svackor utan att producera. För att sen göra 5 på en match. Vi kanske behöver ha en jämnare center. Här är det också olyckligt att det läckt ut. Och att Abols väljer att svara i media som han gör.