Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag känner mig väldigt nöjd med nyförvärven. Vad är er känsla hittills?
Björninen: Mycket bättre än vad jag trodde på förhand. Bättre på i princip alla fronter än vad jag förväntat mig. Ett riktigt jäkla fynd. Vinner typ alla tekningar vilket vi typ aldrig gjort tidigare. Utöver att han har gjort en hel del poäng så är han bra i sjukt många delar utan puck också, skymma framför mål m.m.
Lekkerimäki: Ja vad ska man säga.. monstersuccé hittills. Nog för att man visste att han hade ett bra skott, men trodde ändå inte att det var så här bra! Han känns rätt så nöjd med livet i dagsläget och dom har verkligen hittat en fin kedja där.
Johannesson: Jag tycker inte att det har varit speciellt dåligt bakåt än så länge som många förvarnade för? Nog för att han får lira med monstret Rissanen (sjukt hur bra han är nu), men han känns rätt mogen ändå? Har kanske inte varit så dominant framåt som man fick känslan av på försäsongen (kanske hör ihop med en bättre defensiv), men 7p på 12 matcher och +8 tillsammans med Rissanen.. mumma!
L.Larsson: Man ser väl på honom att han kommer att vara en supernyttig center? Mycket bra tekare han också (4:a i ligan) och allmänt stabil? Skadan har nog gjort att några av hans reggade matcher var dåliga. Jag tror absolut att han kommer igång.
Norell: Jag har inte helt fått grepp om vad jag tycker än.. Mycket rappare på skridskorna än vad jag tänkt på förhand. På något märkligt sätt så känns han inte som en direkt defensiv back fast han inte direkt gör några poäng.. Antar att man inte betalar överdrivet mycket här och det väl måste anses godkänt i varje fall? Tror att Holm får dra ett rätt stort lass här dock.
Gustafsson: Mja, här har det varit jäkligt tungt. Gillade iofs det jag såg senast där han började proppa lite mer som gamle goe Glenn! Känns som att han åker runt och tänker för mycket… Många Örebroare är nöjda om han bara kommer igång med sitt fysiska spel igen! Jag har i varje fall aldrig förväntat mig att han ska göra +25p.
Sundberg: Ett år för att lära sig lite. Har väl problem med tempot eller? Känns som att han har lidit av att inte få tid på sig med pucken. Inställningsmässigt finns det väl inga problem och han kan nog bli bra över tid.
Arnesson: Borde få testa något mer byte istället för tex Norell? Fast man har ju valt att satsa på Norell så, kanske är dumt för framtiden.