Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag skriver som jag skrev på Twitter.
Jag tror att Hedberg kommer få sparken nästa vecka beroende på hur det går mot Färjestad i morgon. En vinst i den matchen kan ge Hedberg lite andrum eventuellt. Även fast klubben är långt ifrån säker mark. Eriksson kommer i detta scenario att kliva ned i båset eftersom han har rutinen och kan göra det tillfälligt tills dess att man hittar en ny permanent lösning. Bengtzén får sköta det sportsliga ansvaret resterande del av säsongen.
När vi ändå talar om Bengtzén är det väldigt många som går med någon slags tro att han har enhäldigt ansvar för det som sker. Vi ska komma ihåg att beslut som fattas av den karaktär att man exempelvis byter tränare och sportchef är av sådan karaktär att hela styrelsen måste godkänna beslutet. Det finns fler än bara Bengtzén som behöver ifrågasättas när det kommer till de beslut som tagits. Exempelvis är det styrelsen som sätter budget i samråd med den sportsliga organisationen när det kommer till spelartruppen. Värvningen av Hedberg var säkert inte så dum initialt och jag är fortfarande övertygad om att det är en tränare med hög kompetens. Problemet är att klubben haft en övertro på den spelartrupp vi har eftersom vi i flera års tid varit bortskämda med att Eriksson kunnat få ut maximalt av samtliga individer. Hedberg är inte samma typ av coach utan förespråker ett snabbare och rakare spel som kräver skills och mindset från varje enskild spelare – egenskaper som truppen inte har i nuläget.
Vad gäller värvningar tycker inte jag att man nödvändigtvis måste värva yttersta spetsen. Jag ser gärna att man plockar in någon spelare som kan göra skillnad. Ibland finns det spets i spelare man kanske inte förväntar sig spets av.