Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Precis så tänker jag också . Jag ser ju på förhand kanske Niko Huuhtanen (som rytats vara klar) som en rak ersättare till Lekkerimäki på förhand. Utan att ha sett honom något närmare så har han lite liknande atribut som Lekkerimäki, 20 år, rightare, 19 mål + 27 ass i Liiga. Storleken skiljer ju avsevärt. Men det brukar ju gynna spelare under NE. Han gillar ju större forwards. Sen går det ju givetvis inte att ersätta Lekkerimäkis slägga helt.
Förstacenter är som du säger viktigast. Här måste det lastas pengar. Hade gärna sett att vi ger oss in i fighten om Leon Bristedt där. Tror han skulle kunna ta en sån roll.
Om Arnesson blir kvar tror jag man vill ha in en 2vägsback med mer offensiv spets än Rissanen där. Och att man ser Arnesson som en billig ersättare till Rissanen. Då har vi ju Arnesson, Backström, Norell och Berglund med mer defensiv inriktining, även om Berglund tidigare visat att han också har en uppsida offensivt.
Vad tror vi efter petningarna i Lördags. Försvinner Brome och Holm? Risken (chansen enligt vissa) ökar ju iaf..