Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Henric
Keymaster

Varför denna panik för att mj ev skrivit på för annat lag?

Det är inte första gången och garanterat inte sista gången det händer att en spelare skriver på för ett annat lag medans vi fortfarande spelar.

Jag tror inte det är någon egentlig panik hos någon. MJ har ju inte rosat marknaden den här säsongen, men jag tror ändå att det påverkar laget mentalt. Han är en profil och var med och satte oss lite på kartan när han och Viksten härjade som värst ihop med Ryan. Jag tror också att det kan ha en demoraliserande effekt utifrån den position vi befinner oss i nu tabell- och spelmässigt. Vi har fortfarande inget direkt att hänga upp laget på utöver stunder av riktigt bra målvaktsspel från båda våra keepers. Det krävs ju dock mer än så och jag hoppas att inte botten går ur nu även om jag som sagt nedan står fast vid mig förutsägelse att vi åker ur. Det är 6 poäng ned och 5 matcher kvar. Jag hoppas att jag får äta upp min spådom och att vi kan se fram emot med ett år till i SHL med en Jocke Andersson som får försäsongsträning och en del nyförvärv för att kunna kliva upp i nivå.