Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Orebro Center
Deltagare

Ja känns jävligt skönt att kunna ställa in sig på en by silly season. Det här har varit misär från början till slut typ!.. Ska bli jävligt intressant att se hur dom sätter ihop laget till nästa år. Känns spontant som att ingen är given att förlänga med… jag hittar fan positivt och negativt med alla.. (fast mest negativt).

Hur många defensiva backar har vi råd att ha i truppen? Vi har redan Ekbom. Ska vi ha två-tre stycken som inte kan något annat än lira defensivt? Vad kostar Grossman? Jag ser inte varför man ska förlänga med någon back egentligen. Den enda anledningen till att man BÖR förlänga med någon är för att man ska slippa skapa/få ihop ett helt nytt lag til nästa säsong. Vem är minst dålig för pengarna? Jag skulle nog kanske säga Motin. Får man Grossman för samma peng så kan jag tänka mig att ta honom istället. Han har ju bedrövlig förstapass och sätter sig själv och medspelare i riktigt dåliga situationer ofta pga att allt tar så lång tid.. Men den egenskapen har ALLA våra backar haft.. sen om man vill förlänga med den som är ”minst dålig” är en annan sak..

Fast jag tycker inte alltid Grossman har så dåligt förstapass som du skriver. Jag har sett honom slå bra många fina förstapass, även om han har missat också. Men han är väldigt rejäl i sin defensiv. Mycket pålitlig i den. Det finns faktiskt en lite offensiv ådra i honom också har jag sett. Om han bara vågade använda den lite oftare.