Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Karl
Deltagare

Usch vad dåligt jag mått av denna säsong. Upphörde helt ett tag att se matcherna för att jag mådde för dåligt att se skiten (och inte för att jag är en medgångare). Började visualisera hur det skulle gå om laget verkligen åkte ut. Värsta för mina nerver var nog sista bortamatchen mot Leksand. Tror aldrig någonsin jag har varit så nervös som under den matchens sista minuter. Den segern tillsammans med segern hemma mot Malmö var säsongens viktigaste stolpar.

Jag har under långa perioder varit helt övertygad av att laget skulle hamna i kval. Tyckte alla tendenser pekade på det. Vi skall vara väldigt glada att lag som Rögle och Leksand förlorade ännu mer. Den största sportsliga besvikelsen under säsongen för min del var när vi förlorade båda back-to-back-mötena mot ett då, mycket dåligt Rögle.

Jag kände efter försäsongen och med Joakims skada och allt att det kommer bli bottenträsket. Men lugnades ett tag för att laget periodvis ändå gick rätt bra och poängen droppade in. Men jag förundrades ändå över de poängen sett till laget på papperet. Ett lag jag där och då tyckte hade två linor av allsvensk kvalitet. Nya skador gjorde ju inte laget bättre på papperet heller. Personligen var jag helt övertygad av att Örebro borde bytt tränare efter förra säsongen då trenden och signalerna inte var bra. Men förmodligen hade vi bara fått Johan Tornberg då istället och jag ville ha en helt ny utifrån. Vilket jag till slut fick med Niklas.

Hoppas på att Örebro lärt sig mycket av denna säsong. Med facit i hand har heller inte klubben behövt lägga ut miljoner på panikförstärkningar och jag erkänner att jag varit en av dem som skrikit mest efter dem eftersom jag som skrivet ovan ett tag var helt säker på kval annars, och inte ens säker på utgången i en sådan. Särskilt om vi fått möta Epa-raggarna. Ska bli väldigt intressant att följa kvalet och i fjol tog det mycket mer tid från mig bakom burken än SM-slutspelet som jag knappt följde. För mig känns de matcherna mer intressant då det gäller så mycket mer.

Finns många spelare vi kan diskutera framtida kontrakt med och vilka vi önskar. Känner för min egen del att jag vill ha kvar Grossman. Han har gjort ett oerhört arbete i det tysta på isen. Vi också ha kvar Squires som är lite av en favorit hos mig. även om jag tycker han tappade en del efter hjärnskakningen. Vill också, trots stor ambivalens i mig, ha kvar Hellström. Har inte laget individuell träning där han kan träna första pass? Existerar ens individuell träning i laget?

Hur som helst är det helt underbart att kunna snacka silly inför ytterligare en SHL-säsong. Hoppas jag skall våga ser fler matcher nästa säsong ;0)

Din säsong sammanfattar exakt vad jag känt. Skillnaden är att jag sett alla matcher vilket gett mig början till magsår. Två ggr har jag lämnat BA långt innan matchen var slut, det har jag enbart gjort en gång tidigare genom alla år och då var det från fotboll.

När det var som mest illa räknade både jag och kompisarna med att vi inte ens skulle ha en chans i ett kval. Tror fortfarande att vi skulle åkt ur om inte Sundblad och Grossman kommit. Även de två forwards som kom in har bidragit.