Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Tror inte att det är själva grejen av att han lämnat som stör mig utan det är det faktum att övriga lag värvar på utav bara fan och det enda vi presenterat är en back från AIK. Känns som att många andra SHL-klubbar är ljusår före oss i sin planering inför nästa säsong.

Du får vända på det: lagen vi vill värva ifrån spelar fortfarande. Det borde med andra ord vara ganska bra lag vi plockar spelare ifrån 😉

Några spännande namn jag skulle kunna tänka mig med utgående kontrakt i SHL som fortfarande spelar.

Adam Almqvist
Mikko Lehtonen
Ted Brithén
Eric Christensen
Christoffer Törngren
Lukas Kilström
Nick Johnson
Patrik Carlsson
Robin Figren
Nicklas Lasu

Spontant skulle Almqvist, Kilström, Brithén, Törngren, och Figren kännas spännande för Örebro? Brithén hamnar säkert i Rögle, Figren känns som att han skulle kunna hamna i DIF om han inte förlänger. Kilström och Almqvist har ju varit jäkligt stabila i år, Almqvist har ju gjort nästan 20 poäng också och i ÖHK skulle han kunna få en mer framskjuten roll i PP också.

Törngren skulle kunna få ett riktigt genombrott snart med typ 30 pinnar känns det som. Han skulle man kunna stoppa överallt. Figren skulle kunna spela alla former i en topp två kedja och göra det jäkligt bra.

Men hur många nyförvärv kan vi förvänta oss på forwardsidan? Det maximala antalet borde väl vara runt tre-fyra? Vad händer med Siim och Haga? I uppställningen nedan ser ni (enl. mig) dom givna i uppställningen. Alternativt kör man Weinstock och Libor i samma igen, men skulle vilja att han får igång Wandell.

Ledig-Jocke-Viksten
Libor-Wandell-Ledig
Weinstock-Ledig-Ledig
Gustafsson-Franzén-Olsson

+ JW, Haga och Siim