Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Ja verkligen grymma två första perioder igen. Tredje är inte så jäkla dålig den heller egentligen men Malmö är lite hetare.
Gillar verkligen det här årets uppsättning av ÖHK för det finns så sjukt många delar/spelare att tycka om. Det tåls att upprepas men jäklar va bra Jonathan Andersson är alltså… så otroligt kloka beslut med puck hela tiden, kastar inte iväg någon puck på måfå utan den har alltid en bra address. Ska bli kul att analysera och se om han sticker ut igen.
Sen så är det jävligt kul att se Ekbom nu också. Vad fasen har hänt? Han är ju en jäkla klippa på isen! Han har redan nu gjort lika många mål som dom två senaste säsongerna tillsammans. Så jävla kul att se för han är så sjukt värd det med det enorma arbete han lägger ner i match efter match.
Framåt så är det som vanligt kul att se Wandell-kedjan. Dom måste vara så äckligt jobbiga att möta med Sallinen och Manninen i hög forecheck. Kul för dom att åter igen få leverera och det dröjer nog inte länge innan det släpper ännu mer för dom! Jag är lite inne på att man ska försöka förlänga med Wandell redan nu för att säkra upp honom över nästa år också. Han känns som ett perfekt komplement i den kedjan med alla sina kloka beslut.
En som jag tycker måste steppa upp ordentligt är Libor. Det blir så otroligt tydligt de matcher han väljer att inte göra jobbet ordentligt i och med att alla andra kör som galningar medans han fisåker lite väl ofta. Ska han motivera sitt softa spel i detta årets lag så måste han sätta dom frilägen han får tyvärr. Jag måste dock berömma Mastomäki i den kedjan, jäklar va stark han är på puck. Tekar som en gud gör han också!