Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Sundblad: ”utesluter inte Andersson mot Mora: ”Börjar närma sig”

”I spelövningarna varvade han med Christopher Mastomäki i centerrollen mellan Libor Hudacek och Marcus Weinstock.”

”Han tränar mer och mer. Det är dag till dag när han är spelredo. Men han börjar närma sig. Han är med i full träning, utom i de mest extrema och explosiva övningarna. Det ser bättre och bättre ut, säger Sundblad.”

Det tror jag på först när jag ser det. Oavsett så har han för mig som är ekonomiskt lagd kostat på alldeles för mycket pengar. Så även om han spelar som en kung resten av säsongen skall han ta oss till semi i år och som frisk stanna nästa säsong om jag skall kunna se honom som trovärdig. I annat fall hamnar han i samma fack som PG.

Jocke ska bort efter säsongen. För dom pengarna kan de istället plocka in en topcenter i SHL. Ska de förlänga ska han göra extrema framsteg.

Ja så är det ju. Samtidigt så beror det väl lite på hur mycket man måste betala för honom? Låt säga att han har en skaplig säsong nu och gör kanske 20 poäng, inte jättebra, men heller inte katastrofuselt. Låt säga att han skulle gå med på 150kkr/mån? Då känns det väl lite attraktivare va? Skulle kunna få stor utväxling. Man måste ju isåfall känna att det är värt att chansa på en skadebenägen spelare vilket såklart måste in i någon slags kalkyl.

Aja.. jäkligt lösa tankar x) Enklast är väl egentligen att sätta punkt för denna misslyckade värvning och gå vidare. Det skaver ju rätt bra bland alla fans liksom.