Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jadå, jag tror att vi vinner mot ett formsvagt Brynäs. Vi har revansch att kräva sedan sist, då vi var mycket bättre men lyckades hitta en väg att förlora.
En annan sak….
Det fanns mycket att önska gällande domarinsatsen igår och jag har ett par funderingar som någon gärna får hjälpa mig att få klarhet i:
1. När en spelare kommer fri mot mål och blir fasthållen/hakad/slashad; Vad säger regelboken där? Kan det verkligen bli utvisning (som det blev igår)? Jag trodde att det antingen blir straff, eller ingenting.2. Vid en utgivningssituation, kan det då samtidigt bli diving för motspelaren då? Det rimliga borde väl vara antingen eller. Är det diving så måste väl ändå motspelaren vara oskyldig eller?
1. Om den inte har fritt läge att avsluta innanför blå är det utvisning, inte straff, och Arnesson hakade väl upp han i mittzon. Om jag inte är helt ute och cyklar.
2. Japp, det kan dömas diving samtidigt som det blir utvisning för den andra. Anledningen är för att ”förstärkningar” också klassas som diving. Man borde införa embellishment som det finns i NHL som är specifikt för förstärkningar.