Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Läste plusintervjun med Sundblad från idag. Det är på ett sätt ganska skönt att han tar ner alla på jorden på något vis. Jag hoppas att det finns realitet i det han säger. Han hade samma problem som laget har nu i Tyskland. Och visst tyska ligan skiljer sig kvalitétsmässigt men någonstans är det ju samma villkor för alla lag oavsett serie.
Som jag förstår det från spelarna så är det ingen i laget som betvivlar Sundblad och man ser honom som en bra ledare. Det jag är lite orolig för är att han saknar dom sympatiska sidorna, typ hur mår gruppen men samtidigt så är det viktigt för en ledare att laget följer hans idé och inte börjar tvivla och som jag förstår det så är det precis så det är idag.
I Tyskland vann de mästerskapet det året de hade en liknande svacka som vi har nu. Jag säger inte att det kommer ske för oss, men jag tror ändå att laget kommer höja sig rejält.
Kvalitén finns ju där och han har gjort många spelare som jag tyckte var väldigt loja i intervjuer osv till riktiga vinnarskallar så förhoppningen är väl att dom får någon sorts medstuds och rentav kanske vänder på trenden helt.