Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Med tanke på att Viksten verkar förlorad borde målskyttar vara högsta prio till nästa säsong.

Backström, Ekbom och Todd har utgående kontrakt. Av de tre är Backström rent siffermässigt den enda som är värd att behålla. Jag vet att han gör en del stora misstag, men han gör väldigt många små saker rätt.

Franzén, Jocke, Ahl, Wiklander och Viksten kan vi nog räkna bort till nästa år.

Wandell, Weinstock och Olsson behåller jag gärna.

Vad ska man göra med Hudacek?

Det som jag är mest nyfiken på är ändå hur NJ tänker kring målvakterna? Ska man förnya med Eero eller inte? Brage har svårt att vinna matcher, men jag tycker inte han gjort bort sig heller.

Är ryktet att Viksten lämnar lr? :/ Känns tråkigt men samtidigt rimligt för hans egen del så..

Franzén, Jocke, Wiklander, Ahl och Libor lär väl också lämna. Lär väl inte finnas på kartan att Hudacek får förlängt så som det sätt ut hittills? Olsson har varit länge i klubben och står för en kontinuitet, han har väl dock haft en svag säsong hittills.

Av Backström, Ekbom och Todd så är Todd den givna stt låta gå. Ekbom är väl tveksam då han inte verkar ta steg framåt, å andra sidan står han också för en kontinuitet. Men nog finns det antagligen bättre backar för mindre pengar där tyvärr.. Sen Backström lär väl vara riktigt billig och funka i ett tredje backpar? Nu har ju dock Pilö verkligen börjat knacka på dörren och det kanske är dags för honom att ta en plats till nästa säsong?