Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Klart intressant. Jag tror nog Örebro klarar sig kvar, men inte tar ikapp på något lag ovanför. Glappet är för stort.
Det ska till en sjusärdeles avslutning för att det ska ske.
Exakt! Jag ser det också som helt orimligt att play-in nås.
Jag börjar också komma in på att dom inte ska värva något heller. Nog för att en tillspetsning självklart skulle öka chanserna, men jag tycker ändå att chanserna för att klara sig undan kval är väldigt goda samtidigt som chanserna att nå play-in är näst intill obefintliga. Att då riskera gruppdynamik och kassan genom att plocka in någon ny (som kanske inte ens hjälper till) känns bara dumt eller? Skulle vi stå på lika många spelade matcher allihopa så kanske avståndet mot Rögle skulle vara på hela 9 poäng.
Men självklart så kan två raka torsk få mig att ändra mig direkt igen.. Hade serien inte haltat så förbannat så hade det gjort livet mycket enklare. Kombinationen näst hetaste hemmalag (efter Rögle) + flest kvarvarande hemmamatcher är dock jäkligt positivt.
Alla mina olika resultatberäkningar verkar ju visa att 56-poäng räcker om inte framför allt Karlskrona och Mora höjer sig från dom senaste 5, 10 och 15 matcherna. Det skulle alltså innebära 15 poäng på 18 matcher. Förhoppningsvis kan vi ta det på enbart de 10 återstående hemmamatcherna.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av pb_90.