Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Och vore det inte mer attraktivt för ”bra” spelare att komma hit när det fortfarande fanns en chans att knipa sista slutspelsplatsen? Det krävs mirakel nu. Att få hit spets nu, för att endast klara kontraktet.. Finns ju ingen riktig morot i det. Bara pengar kan locka nu.

Exakt… När vi fick in Sallinen och Viitalouma senast så gick väl ryktet om en bonus på typ 250k ifall dom var med och höll oss kvar?

Alternativet är ju ifall man kan få loss en spelare som är tänkt att ingå i nästa års trupp redan nu. Spontant så känns det som att det är det dom är ute efter.

En annan sak som är jobbig är väl att i princip alla andra lag letar spelare dom också.. det är ju typ en kö bakom lag som FBK, HV osv för att ha en chans på spelarna som dom inte vill ha typ. HV har väl skador på typ fem backar just nu så dom lär väl vara med och hugga på alla backar dom kan..

Får jag önska så skulle jag se en värvning på centersidan. Visst kanske det är svårare för en center att komma in i ett nytt spelsystem än vad det är för en forward. Men vi har ju ingen spets alls där nu för tillfället om man bortser från Wandell.. Sundblad resonerade ju som vi delvis har gjort här inne till förra matchen och satte ut Spinkarna på kanten med Jocke i mitten vilket ger Spinkarna mer frihet samtidigt som Jocke kan ta det defensiva ansvaret där istället. Men det funkar ju inte direkt att ha Glenn eller Libor som center i andrakedjan om man vill vara riktigt spetsiga och samtidigt ha en hygglig defensiv..

Backsidan tycker jag fortfarande ser bra ut när alla backar är tillgängliga vilket dom verkar vara nu.