Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Henric
Keymaster

Alltså… Statistik och positiva tankar i all ära, men vi har ett allvarligt problem just nu som gör att mycket pekar på att det kommer att bli ett kval för oss i år; målskyttet. Det lossnar inte. Som kollektiv har vi så fruktansvärt svårt att göra mål. Vi kommer inte in på kassen. Vi blir avväpnade av klubbor, skjuter rakt i blockande spelare, drar pucken över, fipplar för länge med pucken innan skott går.

Nu när jag ”nyktrat till” lite emotionellt efter ännu en mkt tveksam insats känner jag att det enda realistiska hopp som återstår är att vi fortfarande lider av sviterna av sjukdomen som härjat.

Jag menar, har Eero haft magsjuka OCH influensa tex är jag helt med på att det går trögt för honom att komma igång. Alldeles för mycket av vårt öde ligger i motståndarnas händer nu när vi inte kan vinna matcher. Det är inte ett framgångsrecept.

Jag vill inte framstå som överdrivet negativt, och trenden är möjligen positiv i det att vi inte blödde igenom bandaget på samma sätt som vi gjort i de tidigare matcherna och släpper 5, 6 eller 7 mål bakåt. Med det är ju en klen tröst när vi inte gör ett enda framåt.

Alle man på däck i truppen nu. Jag gillar generellt Sundblad och känner väl ändå att på totalen så är det till stor del spelarna som försatt oss i denna situation då vi ändå haft en bra arbetsnivå totalt sett, men helt saknat det skarpa skytte som krävs för att göra mål. Jag är inte helt säker på att den skulden hör hemma hos tränarna. Möjligen isf för att man förlitat sig på att de designerade spetslirarna skulle levererat, vilket de inte gjort mål och poängmässigt.

Vi måste vinna ett par nu, annars kommer detta bli mycket, mycket svårt.