Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Jo jag kanske snöar in mig på budget lite väl ofta. Men sanningen är att jag faktiskt är ganska nöjd med backsidan men känner att NJ släpar efter lite med forwardssidan. Näkyvä var en typ av värvning vi i princip aldrig har sett eftersom ÖHK inte direkt gjort sig kända för att lyckas värva toppspelare från andra SHL-klubbar, skulle vara trevligt att se något liknande på forwardssidan. Och med honom och Jonathan så har vi två potentiella förstabackar redan. Jag ser helt enkelt gärna att man koncentrerar en rätt stor del av krutet som är kvar på några klassforwards i dignitet med typ Greg Scott eller Broc Little. Dom antagligen kommer att kosta skjortan men dom ör etablerade SHL-spelare och känns som solklara poänggörare. Värvar vi in någon AHL-spelare eller finsk spelare så är det väl alltid lite mer osäkert hur dom ska funka i Sverige?

Kortfattat, dyrt framåt och det funkar med en okej värvning bakåt enl mig på en nivå lägre än Ebert! En budget är ju trots allt en begränsad mängd pengar.

Som sagt jag håller med dig. Sen är det ju såklart så att publiken kräver en del spetsvärvningar för att det ska vara intressant att följa laget. I publiken finns sponsorer och företag. Håller vi vårt publiksnitt så kommer en toppspelare garanterat vara betald bara av det. Är det intressant att följa Örebro Hockey på plats kanske företag väljer att ha AW/Kick-Off på plats vilket också genererar schyssta intäkter.

Utan att ha någon som helst insyn så är det ju jäkligt svårt att säga hur stor budget som finns. Att NJ sagt att den är liknande den vi hade förra året tar jag med en REJÄL nypa salt.
Alla vet att det finns intäkter som kommer prioriteras helt på spelare och med det nya SHL/TV-avtalet så kommer det pengar in som kommer innebära stora förändringar för klubben, även om likviditeten inte varit den bästa.

Rent krasst har vi väl inte lagt ut särskilt mycket förutom på värvningen av Näkyvä? Och skulle det vara så mycket så att vi inte kan värva en toppback och en bra förstalina så skulle jag vara jäkligt orolig över vad man betalat för honom.
Tror exemeplvis att han var väldigt mycket billigare än Jocke A.