Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Nej Näkyvä är väl den enda värvningen som troligtvis kostar mycket hittills.

Sen känns det väl lite som att Wandell och Sallinen kan ha rätt hög lön. Men att det i övrigt är lågbudget eller? Skulle vara sjukt intressant att få reda på Jonathans, Arnessons och Manninens lön då jag har sjukt svårt att föreställa mig vad den kan ligga på. Arnessons val av ÖHK har alltid förbryllat mig lite.. Djurgården måste väl ha huggit en del där ändå? Eller så passade han inte för deras nya stil.

Sen få man inte glömma att Ebert bara spelade sju matcher. Hade ÖHK 400k kvar i budgeten så räckte det. Men under en säsong kommer du inte långt på samma summa.

Om vi utgår ifrån att spelarbudgeten är ungefär samma som NJ säger så ska väl den nya truppen spegla ursprungstruppen i prisnivå och inte den truppen vi avslutade med.

Och då är det Brage, Viksten, Jocke, Libor, Ekbom, Wiklander, Todd, Franzén och Ahl ut.

Hedman, Näkyvä, Steen, Björk, Johansson, Lodin och Pilö in.

Enorm spekulation givetvis, men Hedman kanske kostar som Wiklander om man fick lite rabatt osv när man tog över kontraktet från Luleå. Och Steen är väl något dyrare än Brage väl? Men skit i det. Om juniorerna då också kvittar varann så är det:

Viksten, Jocke, Libor, Ekbom och Todd

För

Näkyvä och Björk hittills. Sammanlagt kanske dessa löner motsvaras av typ Ekboms och Todds? Och då i budgeten kvarstår:

Vikstens, Jockes och Libors lön. Bör räcka till någon/några spetsspelare men kanske inte direkt tre. Och då tycker jag att det är på forwardssidan krutet ska läggas då backsidan redan ser bra ut. 😉

Galet lång utläggning om något jag har noll insyn i…. men kul att spekulera. Sen känns lönehöftningarna inte jättetilltagna, men detta utgår ju enbart från att vi har samma budget. Skulle det tillkomma några miljoner så är det givetvis en rejäl skillnad. Men är den typ en mille så blir det inte en jättelön på 52-omgångar med alla avgifter osv.

• Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av pb_90.