Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,426 till 3,450 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Fasen blir bra sugen att försöka sparka igång poden bara för att tjata hockey efter att ha kollat på Hockeypuls, men risken är att det inte rinner ut i sanden igen för man inte hinner…

pb_90
    Deltagare

Nästa tre matcher:

Rögle hemma
    Malmö borta
    Brynäs hemma

6p efter dessa tre skulle smaka fint. Och ska vi haka på direkt här nu så är det nästan ett måste också…

pb_90
    Deltagare

Ska vi ha någon som helst chans på slutspel i år så måste vi ha Oskarshamn, Leksand, Linköping och Malmö bakom oss. Med bonnröta så fortsätter Brynäs på fjolårsspåret och är kassa och även HV verkar ha börjat lite knackigt.

För egen del så vill jag bara inte se att vi är nere och nosar igen så man måste må kasst… Dom får gärna hålla sig runt slutspelsstrecken hela säsongen.

Andreas
    Keymaster

Man älskar att Brynäs ligger under stort men man hatar samtidigt att Leksand leder stort. Antiklimax åt alla håll…

Jo, det är lite bittert att både Leksand och Oskarshamn tagit en massa poäng nu. De kommer att bli värdefulla när allt ska summeras.

JN27
    Deltagare

Man älskar att Brynäs ligger under stort men man hatar samtidigt att Leksand leder stort. Antiklimax åt alla håll…

Henric
    Keymaster

Tyvärr var jag och köpte luftmadrass när bilden togs (dagen innan avfärd) men vi gick vidare till slutspel i TV-pucken!

https://www.na.se/artikel/orebro-gick-vidare-i-tv-pucken-det-har-ar-ett-lag-som-krigar-hela-vagen

Fyffan, jag hade fuktiga ögon efter vi krigat hela vägen mot Stockholm. Vi hade några 13-åringar som gick tå-tå med SDHL-spelare!

Ni har en riktigt bra och trevlig tränare i Stefan.
    Kommer aldrig glömma hur han satte Fahlander på plats.

Ahh vilka minnen:)

Hahaha, ja Stefan är grym! Hela ledargänget är fantastiska och vi hade skitkul i helgen! Bla kom den historien upp. 😀

Kommer få möta Stockholm i kvarten, så det är revanschläge!

Personal Jesus
    Deltagare

Tyvärr var jag och köpte luftmadrass när bilden togs (dagen innan avfärd) men vi gick vidare till slutspel i TV-pucken!

https://www.na.se/artikel/orebro-gick-vidare-i-tv-pucken-det-har-ar-ett-lag-som-krigar-hela-vagen

Fyffan, jag hade fuktiga ögon efter vi krigat hela vägen mot Stockholm. Vi hade några 13-åringar som gick tå-tå med SDHL-spelare!

Ni har en riktigt bra och trevlig tränare i Stefan.
    Kommer aldrig glömma hur han satte Fahlander på plats.

Ahh vilka minnen:)

Henric
    Keymaster

Hade tänkt skriva något om det, men ett barnkalas kom emellan.

Blir kul att följa dem i ett nytt slutspel.

Ja, otroligt taggade att få åka upp till Leksand! Vi snubblade bort en pinne (tänk Leksand mot Örebro i matchbild fast tre resor värre) mot Blekinge, men det var enda plumpen. De jobbade stenhårt bpde mot Västergötland och Stockholm. En skitkul helg helt enkelt!

Andreas
    Keymaster

Hade tänkt skriva något om det, men ett barnkalas kom emellan.

Blir kul att följa dem i ett nytt slutspel.

Henric
    Keymaster

Personal Jesus
    Deltagare

Såg att Leksand bara hade 4300 på sin andra hemmamatch.
    Är väldigt förvånad över att inte fler gick ner, nu när de äntligen spelar i SHL.

Med tanke på den enorma satsning de gjort så har de inte råd med många matcher med glest på läktaren.

Personal Jesus
    Deltagare

Är sjukt irriterad på Boucher och hans idiot utvisning.
    Samtidigt glad för hans reaktion i båset efter målet.

Yongma112
    Deltagare

Har inte Furch sett riktigt bra ut? Sjukt att han bara har 90,2%. Även om räddningsprocent som mått inte är något vidare.

Henric
    Keymaster

I år har jag inget tålamod för den här sortens spel. Jag är ledsen, men en sässe till av alibihockey är det sista jag vill se. Vi försöker kasta bort matchen mot Luleå genom att ta en utvisning i slutet och gör så igen idag och lyckas.

Så fort det börjar bli lite bekvämt och vardag sjunker laget ihop prestationsmässigt. Två segrar när allt känns nytt, bra stöttning och laget är taggat. Nu vardag och man börjar söka sätt att förlora istället. Skärpning boys. Vi tror på er, men någon gång får ni fan börja göra vardagsjobbet också eller så får fan NJ ersätta er med spelare som kan.

Helvete vad mitt tålamod är slut nu.

Henric
    Keymaster

I år har jag inget tålamod för den här sortens spel. Jag är ledsen, men en sässe till av alibihockey är det sista jag vill se. Vi försöker kasta bort matchen mot Luleå genom att ta en utvisning i slutet och gör så igen idag och lyckas.

Så fort det börjar bli lite bekvämt och vardag sjunker laget ihop prestationsmässigt. Två segrar när allt känns nytt, bra stöttning och laget är taggat. Nu vardag och man börjar söka sätt att förlora istället. Skärpning boys. Vi tror på er, men någon gång får ni fan börja göra vardagsjobbet också eller så får fan NJ ersätta er med spelare som kan.

Helvete vad mitt tålamod är slut nu.

Andreas
    Keymaster

Alla dessa misstag och klantiga saker. Det hade utan tvekan kunnat vara poäng i denna match.

JN27
    Deltagare

Mysig utvisning att ta.

pb_90
    Deltagare

Jag hade glömt hur oerhört vidrigt det är att torska när man bara ger bort hela matchen… två monsterindianare och två idiotutvisningar i slutet av matchen när man måste vara iskall… suckkkkkkk

Boucher den stekhet till 100% iskall och utvisningsexpert

• Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av pb_90.
    • Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av pb_90.
    pb_90
    Deltagare

HARPEEER! Grym pass av Backström!!

pb_90
    Deltagare

Och där kom den första av troligtvis många brutala indianare av Irving… vad i helvete håller han på med?????!! Han har ju gott om tid

pb_90
    Deltagare

MEN SLUTA STIRRA PUCK!!!!!!!!!!!!!!!!! Hjalmarsson helt sopren mitt i slottet…………….

pb_90
    Deltagare

Ingen bra andra. Utstuderat av Frölunda tyvärr.

Hoppas de kan komma igen i tredje. Just nu svårt att se att detta ska hålla. :-/

Ja jag vet inte riktigt hur dom ska göra… det måste i så fall vara frölunda som går ner i tempo eller något för att örebro ska orka steppa upp… Furch kan ju också vara tungan på vågen om vi har bonnröta..

Andreas
    Keymaster

Ingen bra andra. Utstuderat av Frölunda tyvärr.

Hoppas de kan komma igen i tredje. Just nu svårt att se att detta ska hålla. :-/

pb_90
    Deltagare

Och vad har hänt med Bouchers självförtroende? Som bortblåst..

pb_90
    Deltagare

Är vi inte för oskickliga när vi väl får tag i nick i försvarszon? Vi hittar ju aldrig vägar ut typ?

Visar 25 inlägg - 3,426 till 3,450 (av 13,266 totalt)