Läktartugg

Läktartugg

Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,751 till 3,775 (av 13,272 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Såg en bil från förbundet igår, stod på järnvägsgatan.
    Någon som vet något?

Andreas
    Keymaster

Jag har fixat ett formulär som vi kan använda sedan när det blir dags att tippa säsongen. Jag exporterar ut en CSV och skickar över alla tips till dig sen PB_90.

pb_90
    Deltagare

Japp!

Andreas
    Keymaster

Duger det som jag skickade det? Namn xG xP ?

pb_90
    Deltagare

Ja jag kanske var lite otydlig!

Jag vill alltså ha:

Antal poäng och antal mål.

Dvs:

Aaron Irving: 3-1 (Tre poäng och 1 mål).

Anledningen är att tipset utgår från poängen först och målen för utslag! 🙂

JN27
    Deltagare

På förhand känns det som att vi har två riktigt bra kedjor om man får ut det man bör förvänta sig av spelarna som kommit in samt de som är kvar.
    Man är alltid överdrivet optimistisk på förhand känns det som men i år så har jag verkligen en annan tillförsikt till det här laget.

D.O
    Deltagare

Lyssnade på intervjun med Stoa på Hemsidan, jäklar vad han verkar vara en ledande spelare med fötterna på jorden.

JN27
    Deltagare

Tror nog inte heller att SF-forumet kommer att överleva särskilt länge till utan Adde. Dock jäkligt kul för honom att få den möjligheten han fick.

D.O
    Deltagare

Kommer nog dö ut.. Han är ju den person som hållit liv i SF

Andreas
    Keymaster

Undrar vad som blir av SF nu?

Andreas
    Keymaster

PB_90: Vill du att jag ska skapa ett formulär som sparar ner datan eller bara mejlar dig det?

Skickar PM så länge 🙂

JN27
    Deltagare

Snacka om att man bara sköt från höften. INGEN som helst aning haha.

pb_90
    Deltagare

Har börjat fila lite på försäsongstipset då!

Vi snackar sju st försäsongsmatcher från den 14:e aug till den 6:e september. Karlskoga, Linköping, Ässät, Brynäs, Leksand, Södertälje och HV71.

Jag vill alltså ha tipset på hur många poäng och mål samtliga utespelare gör under dessa sju matcher. Kopiera gärna ordningen nedan så att jag kan sortera på namn bara och skicka det som ett meddelande till mig här på sajten. Så kör vi en snabb utvärdering efter sedan och laddar inför STORA ÖREBROPOÄNGGISSARTIPSET SHL 19/20! B-)

Sista inlämning innan 18.00 tolfte augusti!

Aaron Irving
    Alfred Barklund
    Christopher Mastomäki
    Daniel Muzito Bagenda
    Glenn Gustafsson
    Gustav Backström
    Jonathan Andersson
    Joonas Rask
    Jordan Boucher
    Kerby Rychel
    Kristian Näkyvä
    Linus Öberg
    Ludvig Rensfeldt
    Lukas Pilö
    Maksims Semjonovs
    Marcus Weinstock
    Mathias Bromé
    Max Lindholm
    Rasmus Rissanen
    Ryan Stoa
    Sakari Salminen
    Shane Harper
    Stefan Warg
    Viktor Lodin

• Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Goda nyheter! Det kommer att bli SM-guld i år! Varför undrar ni såklart? För att Aston Villa har gått upp i Premier League, vilket innebär att jag prioriterar Viaplay för PL-fotboll och NHL istället för CMORE och SHL. Jag hatar nämligen Allsvensk fotboll så värdeproppositionen för CMORE suger. Jag nöjer mig alltså med ett sittplatsabonnemang, och ni vet ju alla vad som händer när jag inte kan se matcher på CMORE?

Haha, gott. Lovande för säsongen 🙂

Henric
    Keymaster

Goda nyheter! Det kommer att bli SM-guld i år! Varför undrar ni såklart? För att Aston Villa har gått upp i Premier League, vilket innebär att jag prioriterar Viaplay för PL-fotboll och NHL istället för CMORE och SHL. Jag hatar nämligen Allsvensk fotboll så värdeproppositionen för CMORE suger. Jag nöjer mig alltså med ett sittplatsabonnemang, och ni vet ju alla vad som händer när jag inte kan se matcher på CMORE?

Andreas
    Keymaster

Kul! 😀

pb_90
    Deltagare

Låter som en bra idé! 😄 Försöker fixa i ordning det under veckan och återkommer.

Andreas
    Keymaster

PB_90: Kan vi inte köra ett test med tipset för försäsongen? Så får du en chans att justera lite också innan själva serien drar igång om det skulle behövas. 🙂

Yongma112
    Deltagare

Jag skulle försöka behålla en backuppsättning som är så pass lik fjolårets som det går.

Näkyvä – Irving
    Rissanen – Warg
    Andersson – Backström/Pilö
    Backström/Pilö

Annars är jag nog rätt enig med dig.

Vet inte om jag ser nån anledning till att göra det, verkligen inget fan av Rissanen/Warg som backpar. Båda två är ju defensiva pjäser som helst inte ska ha så mycket puck.

Pilö hoppas jag att man vågar ge lite större minuter istället för den vanliga ”han är ung så vi låter han få 7-8 min i tredje backpar”-rollen.

Yongma112
    Deltagare

Vad tror ni om Boucher & Harper nästa säsong?
    Med tanke på den utväxling dom hade på slutet. känns det som att de kommer vara galet bra iår

Allt handlar om vilka roller de får (om vi snackar poängskörd). Harper tror jag har mer i sig, framförallt tycker jag han borde kunna trycka in fler än dom 9 puckarna han satte ifjol.

Om Boucher får ungefär samma roll som han hade så är jag inne på Andreas spår. Jag blir mer än nöjd om han kommer upp i samma produktion som 18/19.

JN27
    Deltagare

Sån sjukt fin person och karaktär. Minns en huvudtackling han åkte på i hockeyallsvenskan som mycket väl hade kunnat skrota en säsong. Vill minnas att han spelade matchen efter? Jag kanske minns fel men karaktär det hade han.

Bra för föreningen att dessa profiler ändå blir kvar i föreningen och syns i korridorerna även efter karriären.

Yongma112
    Deltagare

Han har varit lite bortglömd, men alltid varit enormt nyttig för laget, inte minst dom första åren i Örebrotröjan.

Tack för allt Kalle Olsson!

Personal Jesus
    Deltagare

Kalle Olsson blir j18 tränare.
    Mycket bra att behålla honom i organisationen.

https://hockeynews.se/articles/9846/

Andreas
    Keymaster

Med tanke på den utväxling dom hade på slutet. känns det som att de kommer vara galet bra iår

Om miljön klickar för Harper direkt och han kommer igång och producerar kan han nog landa runt 30p minst.

Boucher vet jag inte riktigt. Jag vill tro att han tar ett nytt kliv, men jag är inte säker han har fler dimensioner och inte heller att hans kedjekamrater, vilka det nu blir, kan hjälpa honom med det. Om han börjar sätta sina frilägen då kan vi nog börja snacka, men annars är jag lite tveksam om poängen kommer att bli bättre.

D.O
    Deltagare

Visar 25 inlägg - 3,751 till 3,775 (av 13,272 totalt)