Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,251 till 4,275 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

AIK dumpar spelare

https://www.hockeypuls.se/artikel/hockeyallsvenskan/tio-spelare-lamnar-sportchefen-om-framtiden-for-alla-i-aik-stanger-inte-dorren

Står klart att Lindholm och MB har klart med nya klubbar. Det lär ju med all säkerhet vara oss. Kul, även om jag hellre sett Fredric Weigel som ny center.

Andreas
    Keymaster

Jag tycker han spelat följsamt, smart med blad-mot-blad och använder kroppen på ett bra sätt. Hade dessutom ett par riktigt bra skott igår.

Jag ser verkligen inte hur man inte skulle kunna lyfta upp honom nästa säsong. Han förtjänar chansen.

Rebound
    Deltagare

Jag har kikat på matcherna mellan Oskarshamn och Timrå och måste säga att Pilö har varit grym!
    Han skulle lätt platsa i SHL om han får chansen. Ett bra sparkapital vi har i honom iom att vi har några backar som är tveksamma om vi får behålla.

Ett smart drag av NJ att sätta honom i Oskarhamn och låta honom spela seniorhockey en hel säsong. Att de dessutom visa sig bli ett topplag och kvala uppåt är ju dessutom en bra erfarenhet för honom.

TJ
    Deltagare

Var inte meningen att låta dryg, om det skedde så var det givetvis inte med flit. Jag hade för mig att det för ett gäng år sedan glömdes bort att aviseras om någon som var utlånad inte skulle få förnyat. Typ Emil Eriksson.

Det var inte drygt. Menade att vi inte har glömt något av alla namn ni diskuterar just nu 😉

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av TJ.
    Andreas
    Keymaster

Jag tolkade nog TJ:s svar som lite mer åt att dialogen är öppen med alla kvarvarande och besked kommer. Vi får väl vänta och se 🙂

pb_90
    Deltagare

Det var ju något år där dom glömde typ en spelare när dom aviserade vilka som inte fick förlängt… Så det händer att det hanteras oproffsigt också. Dom har ju inte sagt hejdå till Enroth heller så, och där vet man ju att dom är intresserade.

Vi har inte glömt någon…

Var inte meningen att låta dryg, om det skedde så var det givetvis inte med flit. Jag hade för mig att det för ett gäng år sedan glömdes bort att aviseras om någon som var utlånad inte skulle få förnyat. Typ Emil Eriksson.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Det var ju något år där dom glömde typ en spelare när dom aviserade vilka som inte fick förlängt… Så det händer att det hanteras oproffsigt också. Dom har ju inte sagt hejdå till Enroth heller så, och där vet man ju att dom är intresserade.

Vi har inte glömt någon…

Tror alla måste sitta lugnt i båten och invänta besked helt enkelt. Sporten engagerar vilket är bra.

TJ
    Deltagare

Vi har inte glömt någon…

JN27
    Deltagare

Enroth har jag för mig man tackat av i förbifarten i någon text eftersom han skulle åka på alla tiders skattesmäll om han flyttade hem till Sverige.

Virta sades från början att han skulle inte bli kvar utan åka till Nordamerika. Det kan ju ändrats sedan dess, men jag har aldrig räknat med honom.

Bonusen kanske betalar skattesmällen och så spelar han hos oss nästa säsong 😉 Oavsett vad så skulle jag vara den första att lyfta på hatten om han blir kvar. Bättre målvakt blir ju svårt att få in i den här ligan.
    Förutsättningen måste ju dock vara att dom verkligen har råd med det.
    Nu kommer det ju ticka in ganska stadigt med pengar så förhoppningsvis behöver vi inte oroa oss för ekonomin oavsett.

Andreas
    Keymaster

Enroth har jag för mig man tackat av i förbifarten i någon text eftersom han skulle åka på alla tiders skattesmäll om han flyttade hem till Sverige.

Virta sades från början att han skulle inte bli kvar utan åka till Nordamerika. Det kan ju ändrats sedan dess, men jag har aldrig räknat med honom.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Som sagt tidigare, märkligt att ÖHK inte har uttalat sig om att släppa Virta än. Det måste ju betyda att NJ är intresserad? Han tog ju stora kliv under säsongen och skulle säkert må bra av en full säsong i ÖHK. Men tredjecenter lär det väl typ bli då? Känns lite orimligt.

Tror inte att Virta kommer vara kvar. Men han har väl ett utgående kontrakt så det är ju egentligen inte något de behöver förhandla om. Däremot så håller jag med om att det känns lite konstigt.
    Btw så tror jag mycket talar för att Weinstock blir kvar nu med tanke på att Kalle lämnar.

pb_90
    Deltagare

Som sagt tidigare, märkligt att ÖHK inte har uttalat sig om att släppa Virta än. Det måste ju betyda att NJ är intresserad? Han tog ju stora kliv under säsongen och skulle säkert må bra av en full säsong i ÖHK. Men tredjecenter lär det väl typ bli då? Känns lite orimligt.

pb_90
    Deltagare

Mjo, det är väl viskleken^10 typ. Någon säger en sak och sen blir det värre steg för steg…

Andreas
    Keymaster

Det brukar alltid finnas en del rykten som är tagna ur det blå, men ovanligt mycket nu känns det som. Det är lättare än någonsin för folk att sprida saker i sociala medier. Jag vet inte vad man vinner på att göra det, men det händer mer och mer.

pb_90
    Deltagare

Ryktet var väl egentligen bara att Örebro hade hört av sig. Och sen har säkert någon spunnit vidare från det…

Men på Berglund så verkar ju inte ens det stämma! x)

Men skönt att han verkar vara på banan igen!

JN27
    Deltagare

Berglund kommer nog att göra comeback till vintern.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MR7XAB/berglund-oppnar-for-comeback

Men lär vara noll procents chans att det är hos oss iaf! Verkar som att han till och med kan fortsätta utomlands.

Jag skulle som sagt vilja veta vart ryktet kom ifrån från början. Det kommer ju från ingen substans överhuvudtaget.

pb_90
    Deltagare

Berglund kommer nog att göra comeback till vintern.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MR7XAB/berglund-oppnar-for-comeback

Men lär vara noll procents chans att det är hos oss iaf! Verkar som att han till och med kan fortsätta utomlands.

JN27
    Deltagare

Jag hoppas verkligen att Bromé är klar för oss. Precis den spelartyp vi behöver, baserat på insatsen igår.

Jo hans högstanivå är klart trevlig. Det är lägstanivån som gör mig orolig att vi överbetalar.

Ge honom en bra omgivning så tror jag att vi kommer få se fler toppar än dalar. Han har ju uppenbart levererat i ett i övrigt ganska blekt Mora.
    Men jag håller med. Sportsliga ledningen måste ju vara smart vid en sån rekrytering.

Andreas
    Keymaster

Jag hoppas verkligen att Bromé är klar för oss. Precis den spelartyp vi behöver, baserat på insatsen igår.

Jo hans högstanivå är klart trevlig. Det är lägstanivån som gör mig orolig att vi överbetalar.

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Har läst runt lite om Patrik Berglund. Jag måste var ärligt och säga att jag är skeptisk till om killen överhuvudtaget kommer spela hockey igen?
    Vart har ryktet tagit fart någonstans från första början.
    Han verkar ju inte ens villig att lira mer med tanke på hur han har mått.

Ryktet känns ju så jäkla fel rent generellt…

Jag tycker dock att man kan tolka det lite olika. Han verkar ju tycka att det är grymt skönt att vara i Sverige och kanske framför allt Västerås omringad med gamla polare osv. Hade han inte blivit trejdad till Buffalo så kanske han fortfarande hade lirat där borta får jag känslan.

Så hittar han ro och får ett sug igen så kanske han kan tänka sig att börja lira igen i Sverige. Sen kan jag inte förstå varför han skulle lira i Örebro då och inte i Västerås. Det lär ju inte vara pengarna han vill åt direkt.. Men skulle han vilja lira på högsta nivå i Sverige och ändå utgå från Västerås så ligger ju Örebro bra till.

Sen är ju frågan i vilken form han är och hur taggad han är på att träna och lira även om han vill komma igång lite igen?

Känns som ett skevt inlägg men vafan…

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Har läst runt lite om Patrik Berglund. Jag måste var ärligt och säga att jag är skeptisk till om killen överhuvudtaget kommer spela hockey igen?
    Vart har ryktet tagit fart någonstans från första början.
    Han verkar ju inte ens villig att lira mer med tanke på hur han har mått.

JN27
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Tänkte först skriva något om att Örebro Hockey köper in nya typer av klappor som låter ännu högre, men risken hade varit att folk blivit tokigt förbannade och det kändes lite fel dagen till ära

Den hade inte slagit (Haha!) lika väl ut tror jag. Det här var ett mycket roligare skämt. Välformulerat.

Haha, det hade nog blivit så 🙂

Visar 25 inlägg - 4,251 till 4,275 (av 13,266 totalt)