Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,526 till 4,550 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Det där surret har funnits ett tag och nu nått honom. Jag har valt att inte skriva något om det eftersom jag inte kan bekräfta det hos någon trovärdig, och MrMadhawk säger samma sak.

JN27
    Deltagare

Någon som har koll på snubben som Madhawk refererar till? Känns märkligt ifall ryktet skulle ha undgått höken..

Han säger ju också att han har ”fått uppgifterna från inblandade i ÖHK.” Hur inblandade då? Någon sponsor som håller tummarna kanske bara?

Han är ju sportjournalist på SR Örebro. Vore ju jävligt klumpigt om han går ut med totalt obekräftade uppgifter på det sättet som han gör det.

pb_90
    Deltagare

Någon som har koll på snubben som Madhawk refererar till? Känns märkligt ifall ryktet skulle ha undgått höken..

Han säger ju också att han har ”fått uppgifterna från inblandade i ÖHK.” Hur inblandade då? Någon sponsor som håller tummarna kanske bara?

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Hmmm.

<twitter-widget class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” id=”twitter-widget-0″ style=”position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;” data-tweet-id=”1106184926892822528″></twitter-widget>
    https://platform.twitter.com/widgets.js

Och i samma tråd står det om bröderna Spink till Brynäs.

Haha noterade det också. Vill de spela mycket i Boxplay så är det fina värvningar.

Personal Jesus
    Deltagare

Hmmm.

<twitter-widget class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” id=”twitter-widget-0″ style=”position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;” data-tweet-id=”1106184926892822528″></twitter-widget>
    https://platform.twitter.com/widgets.js

Och i samma tråd står det om bröderna Spink till Brynäs.

Andreas
    Keymaster

Hmmm.

pb_90
    Deltagare

Jag var också lite inne på att Peter skulle kunna vara aktuell som GM. Det känns betydligt rimligare än att han skulle vara sugen på att hoppa på ett ytterligare tränarjobb. Han har ju faktiskt varit GM nere i Malmö tidigare innan han blev tränare.

JN27
    Deltagare

Noterade att HV faktiskt har något att spela för ikväll. De spelar för hemmafördelen, vilken kan vara extremt viktig för fortsättningen av serien. Malmö är beroende av att Rögle vinner mot Skellefteå.

Går Skellefteå ut och kör över Rögle så har ju inte Malmö något att spela för och kan därför spela av matchen då de ändå inte tar sig över strecket.
    Därmed så anser jag att Linköping på förhand har det sämsta utgångsläget i och med att HV ändå måste försvara platsen om hemmafördel.

Jag håller med, men de har också typ 10 raka vinster i Jönköping.

Dock har ju LHC inte varit i den här situationen under hela den perioden så det är frågan om det har någon betydelse idag. Tror HV väldigt väldigt gärna vill vinna.
    Tror även Frölunda kommer göra det jobbigt för Brynäs. Troligen kommer de vila några spelare men då finns det andra som har chansen att visa upp sig inför slutspelet.

Andreas
    Keymaster

Noterade att HV faktiskt har något att spela för ikväll. De spelar för hemmafördelen, vilken kan vara extremt viktig för fortsättningen av serien. Malmö är beroende av att Rögle vinner mot Skellefteå.

Går Skellefteå ut och kör över Rögle så har ju inte Malmö något att spela för och kan därför spela av matchen då de ändå inte tar sig över strecket.
    Därmed så anser jag att Linköping på förhand har det sämsta utgångsläget i och med att HV ändå måste försvara platsen om hemmafördel.

Jag håller med, men de har också typ 10 raka vinster i Jönköping.

JN27
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Såg att någon hade skrivit på facebook att radiosporten hade sagt något om detta också?

Det låter så sjukt märkligt eftersom han har kontrakt… Det enda jag kan tänka mig är att Malmö vill spara in pengar även på tränarsidan och släpper honom? Och typ låter Filander ta över..

Berger hade en intressant tanke om att Peter kan vara aktuell som GM, inte tränare.

Det kan ju vara så att det sista året är ett optionsår också…

Henric
    Keymaster

Kan bekräfta det Andreas skriver om Palushaj.
    Många i laget blev glada när han försvann då han klagar och skäller på sina medspelare.
    Stämningen i truppen blev mycket bättre när han åkte hem.

Tycker personligen att klubben skall göra sig av med honom om han inte bättrar sig.

Som Andreas skriver är det ju en ledningsfråga. Man kan inte ha en spelare som faller utanför ramarna på det viset om man inte har bra sätt att hantera det på. Har gruppen i övrigt svårt att ta det utan att ta det personligt blir det ju problem. Antingen får man justera gruppsammansättningen och se till att personen i fråga har ett gäng hårdhudade runt sig som kan dämpa beteendet bara genom att inte ta åt sig. Det är en svår fråga, men något organisationen måste ta tag i om han är kvar nästa år.

pb_90
    Deltagare

Såg att någon hade skrivit på facebook att radiosporten hade sagt något om detta också?

Det låter så sjukt märkligt eftersom han har kontrakt… Det enda jag kan tänka mig är att Malmö vill spara in pengar även på tränarsidan och släpper honom? Och typ låter Filander ta över..

Personal Jesus
    Deltagare

Är PA på väg hit?

Vart har du hört det?

Telefonsamtal.

Personal Jesus
    Deltagare

Kan bekräfta det Andreas skriver om Palushaj.
    Många i laget blev glada när han försvann då han klagar och skäller på sina medspelare.
    Stämningen i truppen blev mycket bättre när han åkte hem.

Tycker personligen att klubben skall göra sig av med honom om han inte bättrar sig.

JN27
    Deltagare

PA-ryktet känns så sjukt osannolikt? Mitell-ryktet tillsammans med att så många AIK-spelare ryktas till oss måste väl betyda att det blir han?

Jag tror också på Mitell ryktet.
    Vill dock ha kvar NE.

Jag vidhåller att jag vill se en konstellation med Jönsson – Mitell – Eriksson, alternativt Jönsson-Eriksson-Mitell där Jönsson har hand om Forwards, Eriksson övergripande och Mitell tar backarna. Tror den skulle vara riktigt lyckad.

Personal Jesus
    Deltagare

PA-ryktet känns så sjukt osannolikt? Mitell-ryktet tillsammans med att så många AIK-spelare ryktas till oss måste väl betyda att det blir han?

Jag tror också på Mitell ryktet.
    Vill dock ha kvar NE.

JN27
    Deltagare

Jag var lite nyfiken på om det hade blommat upp igen.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Är PA på väg hit?

Vart har du hört det?

Personal Jesus
    Deltagare

Är PA på väg hit?

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av Personal Jesus.
    pb_90
    Deltagare

Palushaj verkar ju överlag vara en intensiv person som lever med känslorna utanpå. Han är säkert svårhanterad för många, framförallt de som är lite sämre på engelska kan jag tänka och inte kan hugga tillbaka osv för att bygga upp en jargong? Gränsen mellan jargong och mobbning kan ibland vara hårfin.

Jag undrar om laget har någon engelskacoach osv för att lära sig det bättre? Kanske skulle kunna vara något att tänka på? Å andra sidan är väl de flesta helt okej på det i Sverige.

Sen tänker jag mig att samtliga spelare nu kan slappna av mer till nästa säsong när de ändå har med sig att de gick bättre utan honom. Amerikanska spetsspelare känns överlag som några som kan vara lite svåra att hantera för svenskar med vår jante… xD

Andreas
    Keymaster

Kan lite halvt bekräfta spekulationerna som Sportpodden har kring Palushaj i senaste avsnittet. Han tar mycket plats och laget har inte kunnat hantera det på ett bra sätt.

https://rille72.podomatic.com/

Frågan är ju dock hur man övertalar den spelartypen att varva ner två hekto för att smälta in i laget på ett bättre sätt? Troligtvis kommer han ju spela här nästa säsong.

Att han ställer krav och är väldigt direkt är väldigt osvenskt på många sätt, så gruppen verkar haft svårt att hantera det och för mig känns det som en ledningsfråga som brustit. Jag tycker inte man ska ta ifrån honom detta då det är en väldigt stor del av vem han är, men det är något man behöver ta tag i för att det ska fortsätta vara bra stämning i gruppen.

JN27
    Deltagare

Kan lite halvt bekräfta spekulationerna som Sportpodden har kring Palushaj i senaste avsnittet. Han tar mycket plats och laget har inte kunnat hantera det på ett bra sätt.

https://rille72.podomatic.com/

Frågan är ju dock hur man övertalar den spelartypen att varva ner två hekto för att smälta in i laget på ett bättre sätt? Troligtvis kommer han ju spela här nästa säsong.

Henric
    Keymaster

Idag smäller det! Så jäkla taggad!

Snälla Linköping och Brynäs, fortsätt vara sämst in i den sista omgången nu!

Ska bli galet spännande! Kommer dock ha svårt att känna mig besviken om vi missar play-in. Jag är fortfarande så djävla glad att vi mot alla odds lyckades undvika kval. Juvonen som tycktes stå på huvudet i varje match, Mora som lyckades sätta Palushaj ur spel och till synes försämra våra chanser att sluta för de i tabellen. Vilken d-a säsongsavslutning!

En helt orelaterad sak; jag älskar att se hur Glenn glider runt som ett djäkla rovdjur på isen. Han ser verkligen ut som att han är på jakt när han är inne. En målsökande torped. 😀

Visar 25 inlägg - 4,526 till 4,550 (av 13,266 totalt)